فرماندار: دست یابی کشاورزان بافق به فنون نوین کشاورزی ضروری است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا،سید مهدی طلایی مقدم روز پنجشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بافق ضمن تبریک هفته جهادکشاورزی افزود: هدف ازترویج و آموزش کشاورزی دست یابی کشاورزان این شهرستان به فنون و روش های نوین کشاورزی و ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات کشاورزی است که جهادکشاورزی باید به این موضوع اهمیت بیشتری دهد.
فرماندار بافق ترویج و آموزش کشاورزی را نوعی آموزش برای افزایش تولید و بهره وری محصولات کشاورزان عنوان و بیان کرد: پرداختن به امر کشاورزی، ایجاد انگیزه و حمایت از کشاورزان با آموزش فناوری های کشاورزی می تواند در توسعه و آبادانی این شهرستان نقش عمده ای ایفا و آن را به یکی از شهرستان های مهم منطقه و کشور تبدیل کند.
وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه شهرستان بافق و اینکه یکی از محورهای اصلی این سند کشاورزی و دامپروری است گفت : کشاورزی یکی از قطب های اصلی در پیشرفت و توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بشمار می رود که این مهم برای شهرستان بافق در جایگاه بالایی قرار دارد.
طلائی مقدم ایجاد صنایع جوار معدنی، شیلات و آبزی پروری با محوریت ماهی تیلاپیا، صنایع دستی ،گردشگری و رونق بخشیدن به صنایع جوار ریلی را از دیگر برنامه های افق 1404 شهرستان بافق عنوان کرد.
در این جلسه مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی از جمله فرآوری محصولات پسته و خرما ،پرورش مرغ تخم گذار و گوشتی، احداث استخرهای دومنظوره، تشویق دامداران به سمت دامپروری نوین و صنعتی، گشت گیاهان دارویی، پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق ، آبیاری نوین و تحت فشار ، بیمه کشاورزی و صندوق توسعه کشاورزی، مطرح و در ارتباط با آن تصمیماتی اتخاذ شد.
شهرستان بافق تنها شهرستان خرما خیز استان یزد است که نخلستانهای زیبا و مثمر ثمر آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
دو هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیرکشت خرماست و هر سال به طور متوسط افزون بر دو هزار و 500 تن خرما از نوع کبکاب، زاهدی، پیرم و بومی از نخلستانهای بافق برداشت و به استانهای همجوار صادر می شود.
جو، گندم، روناس، پسته و زعفران از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان بافق به شمار می آید.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری بافق قرار دارد.
7543/ 6197

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا