معاون دادگستری: همه دستگاه های اجرایی قم در پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سعید کاویانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: در همین راستا 37 برنامه به اداره های استان قم ارسال شده است تا برنامه های خویش را در خصوص پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی تهیه کنند.
وی افزود: همچنین معاونت فرهنگی دادگستری قم 40 عنوان برنامه را تهیه کرده است تا با همکاری دانشگاه ها و حوزه های علمیه و اداره ها در سطح استانی اجرایی شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با بیان اینکه قانون، پنج رسالت را برای قوه قضاییه در نظر گرفته است گفت: کشف، تعقیب، دستگیری، صدور حکم و پیشگیری از جمله این رسالت هاست.
وی افزود: در سال گذشته در پیشگیری از وقوع جرم کمپ ترک اعتیاد قمرود راه اندازی شده است.
کاویانی با اشاره به اینکه سال گذشته چندین عنوان جرم به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت گفت: سرقت، مواد مخدر و اعتیاد در شورای استانی با حضور مدیران مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی اندیشیده شد.
وی افزود: همچنین معاونت پیشگیری از جرم دارای هفت اداره از جمله فرهنگی، امنیتی، انتظامی، قضایی، مردمی، وضعی، اطلاع رسانی و مطالعات است که برنامه های قوه قضاییه را در سطح استان رصد و اجرایی می کند.
وی به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای کاهش طلاق در جامعه باید فرهنگ مشاوره در امر طلاق نهادینه شود که این موضوع امسال به صورت جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.
وی ادامه داد: مهمترین آسیب در استان قم تصادف هاست که بین 30 تا 35 مورد روزانه توسط موتورسواران رخ می داد و با برنامه های پیشگیرانه باید به کاهش سوانح در این مورد دست یابیم.
هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمد بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 به دست منافقان، به عنوان روز قوه قضاییه و یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
8138/ 1175

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا