دیدار استاندار آذربایجان غربی با اعضای خانواده یکی از شهدای بمباران شیمیایی سردشت

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، قربانعلی سعادت روز دوشنبه در آئین گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت با حضور در منزل خانواده شهید حیدری یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت.
استاندار آذربایجان غربی در این دیدار که نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی و فرماندار و امام جمعه سردشت نیز حضور داشتند، گفت: شهدای گرانقدر سردشت نماد و اسوه مقاومت و پایداری هستند.
سعادت افزود: ما قدردان خون شهدا هستیم چون که هر چه داریم به برکت خون شهدا و جانبازان عزیزی است که در دفاع از این مرز و بوم جانفشانی و رشادت های بی شماری از خود نشان دادند.
وی با تجلیل از جایگاه و نقش شهدا در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا مظهر عزت و افتخار ایران اسلامی هستند و آحاد جامعه باید همواره از سیره این عزیزان الگو بگیرند.
استاندار آذربایجان غربی در این دیدار با مسایل و مشکلات این خانواده شهید از نزدیک آشنا شد.
شهید حیدری در جریان بمباران رژیم بعثی عراق در هفتم تیر 1366 در شهر سردشت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
رژیم بعثی عراق در این بمباران با استفاده از بمب های شیمیایی گاز خردل چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت را هدف قرار داد که در این حمله ناجوانمردانه 119 نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
شهرستان مرزی سردشت با 111 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
6185/1905

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا