ایجاد زیرساخت های تولید انرژی پاک در قم مورد حمایت جدی قرار می گیرد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
سید مهدی صادقی شامگاه یکشنبه در مراسم استقبال از خودروی خورشیدی غزال ایرانی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امکانات و زیرساخت های لازم در بهترین شرایط، پس از تایید سازمان انرژی های نو ایران در اختیار کسانی که به دنبال تولید انرژی پاک در استان هستند، قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه مساله محیط زیست یک موضوع جدی در عرصه بین الملل است و ما به دلیل آلودگی ها باید توجه بیشتری به فناوری های پاک داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ساخت خودروی خورشیدی با توجه به نیازهای زیست محیطی و بحران انرژی، به طور مسلم از نیازهای حتمی ما در آینده است.
استاندار قم با بیان اینکه این پروژه ها گرچه هنوز به تولید تجاری نرسیده است، اما می تواند به شدت مورد توجه قرار گرفته و می تواند در ایجاد محیط زیست پاک و سالم موثر باشد، اظهار داشت: جوانان غیور این سرزمین با اتکاء به فکر و اندیشه بومی پروژه های علمی را دنبال می کنند و ما به داشتن چنین جوانانی که برای کشورمان عزت آفرین هستند، افتخار می کنیم.
وی در پایان بر ضرورت بومی سازی کامل خودروی خورشیدی غزال ایرانی تاکید کرد و گفت: مسوولان اجرایی و فعالان اقتصادی باید هرچه بیشتر اهمیت اینگونه پروژه های علمی و فناورانه را درک کرده و در جهت توسعه، ارتقاء و تجاری سازی این ایده ها و پروژه ها گام بردارند.
خودروی خورشیدی غزال ایرانی حرکت خود را در مسیر دریای خزر تا خلیج فارس با شعار «یک راه طولانی یک غزال بی باک» از بندر انزلی آغاز کرده است و پس از گذر از تهران، قم، کاشان، اصفهان، یزد، شیراز و بندرعباس، در جزیره کیش حضور خواهد یافت.
8146/ 6133/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا