ایجاد 700 مرکز سلامت جامعه نگر در حاشیه شهرهای کشور

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا نوروزی در مراسم پایانی کارگاه منطقه ای ظرفیت سازی و توانمند سازی کارشناسان سلامت روان شمال شرق کشور در سبزوار افزود: این مراکز که هریک از آنها حدود 30 هزار نفر از جمعیت منطقه را زیر پوشش دارد اغلب در حاشیه شهرها ایجاد شده و یک روانشناس در آن مستقر است.
وی با بیان اینکه برنامه ما تقویت و افزایش کیفیت خدمات این مراکز است اظهار کرد: در این مراکز افراد آموزش دیده، پزشکان و روانشناسان، خدمات درمانی مناسب برای درمان افراد معتاد ارائه می کنند.
وی گفت: وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت به پیشگیری از مصرف مواد مخدر و درمان معتادان توجه ویژه داشته است.
نوروزی افزود: در این طرح تمرکز روی خانواده ها با ارائه بسته های فرزند پروری، پیشگیری موردی، شناسایی، آگاهی بخشی و درمان افرادی است که گاهی اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت طی چند سال گذشته در حوزه اختصاص اعتبارات و تامین نیروی انسانی برای حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد گام های خوبی برداشته است.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مناطق پر خطر و تجمع معتادان، با ایجاد مراکز سلامت جامعه نگر، خدماتی در راستای کاهش آسیب ها ارائه می شود.
نوروزی گفت: بر اساس آمارها یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور وجود دارد که 91 درصد آن را مردان تشکیل می دهند.
کارگاه منطقه ای ظرفیت سازی و توانمندسازی سلامت روان دانشگاه های علوم پزشکی شمال شرق کشور با حضور 50 کارشناس به مدت سه روز در سبزوار برگزار شد.
این شهرستان در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7499 / 6053

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا