عقب نشینی وزیر دارایی انگلیس از طرح واگذاری سهام غول بانکی لویدز

به گزارش ارک خبر و بر اساس بیانیه وزارت دارایی انگلیس که روز جمعه منتشر شد، فیلیپ هاموند، وزیر دارایی این کشور که اکنون در واشنگتن به سر می برد، عنوان کرده است که دولت انگلیس از واگذاری سهام بانک لویدز منصرف شده است.
این بیانیه می افزاید: این تصمیم در پی آن گرفته شد که نوسانات بازار اقتصادی نشان می دهد اکنون زمان مناسبی برای فروش سهام نیست.
بیانیه یادشده اضافه کرد که دولت انگلیس زمانی که بتواند بازگشت کامل 20.3 میلیارد پوندی را که مالیات دهندگان انگلیسی در جریان بحران اقتصادی سال 2008 به این بانک تزریق کردند ،پس بگیرد، طرح واگذاری سهام بانک لویدز را از سر خواهد گرفت.
وزارت دارایی انگلیس سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که سهام غول بانکی لویدز را طی دوازده ماه آینده به سرمایه گذاران کوچک خواهد فروخت.
بانک لویدز با تعمیق بحران اقتصادی که از سال 2008 میلادی شروع شد، با طرح حمایتی 20 میلیارد پوندی (26 میلیارد یورو) دولت کارگری ‘گوردون براون ‘ از ورشکستگی نجات پیدا کرد. در آن زمان دولت انگلیس مالک 41 درصد سهام لویدز شد.
بانک لویدز، یک موسسه مالی و بانکداری بزرگ انگلیسی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری، بیمه، سرمایه گذاری و مزایای بازنشستگی فعالیت می کند.
ریشه های تاسیس بانک لویدز به سال 1765 میلادی و تشکیل بانک ‘لویدز تی اس بی’ بازمی گردد. این گروه در سال 2009 میلادی و در پی ادغام لویدز بانک و شرکت خدمات مالی ‘اچ بی اس او’؛ که خود از ادغام چهار بانک انگلیسی تشکیل شده بود، راه اندازی شد.
بانک لویدز در اسکاتلند به ثبت رسیده است و شعبه مرکزی این بانک در شهر لندن، قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس لندن معامله می شود.

دکمه بازگشت به بالا