سخنرانی دکتر روحانی در جمع ایرانیان مقیم مالزی رئیس جمهوری: ما نیازمند برادری شیعه و سنی هستیم/ عبور از مشکلات با فرهنگ عاشورا

به گزارش ارک خبر، رئیس جمهوری کشورمان در نشستی با ایرانیان مقیم مالزی که در دومین روز از سفر به این کشور در هتل ‘شانگری لا’ شهر کوالالامپور برگزار شد، گفت: ما دنبال شیعه سازی نیستیم. ما همچنین قصد تحمیل انقلاب خود را هم نداریم. ما نیازمند وحدت و برادری بین شیعه و سنی هستیم.
وی با تاکید بر نیاز امروز دنیای اسلام به توهم زدایی میان شیعه و سنی که هدف مشترک دارند، گفت: ما در این سفر به دنبال این بودیم تا برخی توهم ها را بزدائیم و شرایط را برای توسعه رابطه فراهم کنیم.
وی همچنین ایام عزاداری دهه محرم را مورد اشاره قرار داد و ایام عزاداری امام حسین (ع) را یکی از پیوندهای ایرانیان و شیعیان در جهان دانست و گفت: امام حسین (ع) به عنوان یک الگوی بزرگ برای همه ما و همه آزادگان جهان است.
رئیس جمهوری کشورمان با اشاره به این جمله گاندی که ‘رهبر من حسین بن علی (ع) بوده است’، گفت: ما به امام و رهبری در تاریخ جهان اسلام افتخار می کنیم که میلیاردها نفر در جهان از امام سوم شیعیان درس آزادگی آموخته اند.
وی گفت: ما به برکت نام امام حسین (ع) توانستیم مقابل ابرقدرت ها بایستیم، نه در برابر عراق، بلکه در برابر ارتش صدام و ده ها کشوری که در منطقه و جهان از آن رژیم حمایت می کردند.
روحانی، فرهنگ عاشورا را فرهنگ آزادگی، استقلال و مقاومت ذکر کرد و گفت که امروز نیز با همان فرهنگ از مشکلات عبور می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اراده دو دولت ایران و مالزی بر توسعه روابط است، تصریح کرد: ایران دارای محصولات با کیفیتی است که مالزی به آنها نیاز دارد و زمانی که نخست وزیر این کشور از تنوع در رنگ و کیفیت بالای سنگ های مرمر ایران مطلع شد، گفت چرا اینها وارد نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا