مالزی 16 نفر را به اتهام همکاری با داعش دستگیر کرد

به گزارش ارک خبر، همه این افراد دستگیر شده از کشور مالزی هستند به جزء یک نفر از آنها که اهل یک کشور شمال آفریقا معرفی شده است.
‘خالد ابوبکر’ بازرس کل پلیس مالزی روز دوشنبه، گفت که این افراد در عملیات مقابله با تروریسم که در دو هفته گذشته در 6 ایالت مالزی صورت گرفته است، دستگیر شده اند.
بازرس کل پلیس مالزی همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که یک تاجر، یک مشاور مدرسه، یک دانش آموز و یک کارمند بانک در بین دستگیر شدگان هستند.
به نوشته تارنمای ‘نیو استریت تایمز’، پلیس مالزی معتقد است که 14 نفر از این دستگیرشدگان در شبکه ‘کلاغ سیاه’ که مرتبط با گروه داعش است و توسط ‘محمد واندی محمد جدی’ تروریست مالزیایی در سوریه رهبری می شود، فعالیت دارند.
این تروریست مالزیایی متهم است انفجار باشگاه شبانه را که ماه ژوئن سال جاری رخ داد، سازماندهی کرده است.
بر اثر این انفجار در باشگاه شبانه که با پرتاب یک نارنجک انجام شد چند نفر مصدوم شدند. پلیس در مرحله نخست این انفجار را یک حمله تروریستی ندانست، اما یک هفته پس از وقوع این انفجار، داعش را به عنوان عامل انفجار معرفی کرد.
خالد ابوبکر با اشاره به اینکه این افراد در رده سنی 20 تا 38 سال قرار دارند اعلام کرد که دانشجوی 20 ساله ای که از مراکز آموزش عالی این کشور بوده است ماه اوایل گذشته میلادی در حالی که قصد داشت از ترکیه وارد سوریه شود، بازداشت شد.
پلیس مالزی همچنین معتقد است فرد خارجی دستگیر شده تاکنون چندین بار با هدف ساخت اسنادی برای گروه جبهه النصره در سوریه وارد مالزی شده است.

دکمه بازگشت به بالا