تاکید مدیرکل تبلیغات اسلامی به پرهیز از موازی کاری فعالیت های قرآنی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
حجت الاسلام شهاب الدین حسینی شنبه شب در جمع عده ای از مدیران موسسات و خانه های قرآن، مربیان و فعالان قرآنی، افزود: برگزاری مسابقات کشوری چند سال قبل در تبریز نشان داد که استان نیازمند همدلی، تفاهم، همسویی و تعاملات بیش از پیش دستگاه های فرهنگی و فعالین قرآنی را می طلبد تا در کنار همسویی از موازی کاری دوری کنیم.
وی با اشاره به اقدام صورت گرفته قرآنی در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: ما قدردان تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته هستیم اما تعامل و ارتقای بیشتر از این، در عرصه قرآنی لازم است و باید تعاملات بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.
حسینی ادامه داد: تبلیغات اسلامی با افرادی فاخر سر و کار دارد که ما باید شاکر و خادم این گروه از مومنان باشیم و محیط را برای بروز خلاقیت ها و استعدادهای آنها فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن همچنان در جهان اسلام مهجور مانده است، گفت: با تمام تلاش ها این کتاب مقدس همچنان مهجور است و ما مسلمانان به آموزه ها و هدایت گری این کتاب عمل نکرده ایم.
حسینی اضافه کرد: قرآن انسان زمینی و خاکی را تبدیل به انسان ملکوتی می کند و این سفره نعمت بزرگی است که گشوده شده و انسان ها به ظرفیت خود از آن توشه برمی دارند.
وی با اشاره به نقش انسان ساز و جامعه ساز قرآن، افزود: قرآن تنها راه تکامل و هدایت است و عمل به نصایح و آموزه های آن می تواند جامعه سالم و پویا را به وجود آورد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: مفسر بزرگ جهان اسلام علامه طباطبایی از شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی است که این افتخاری برای ماست که این مفسر بزرگ کتاب برجسته ای همچون تفسیرالمیزان را به جهان اسلام هدیه نموده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی** انتشار دهنده: محمد رستگار
3038/6183

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا