افشای یادداشت وزیرخارجه انگلیس در حمایت از ادامه حضور در اتحادیه اروپا

به گزارش ارک خبر، روزنامه تایمز نوشت: جانسون که در جریان همه پرسی 23 ژوئن از رهبران کارزار تبلیغاتی حامی برگزیت بود، در این یادداشت که برای روزنامه دیلی تلگراف نوشته بود، اما هیچ گاه منتشر نشد، از مردم انگلیس خواسته بود که به ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا رأی دهند.
جانسون که با روی کار آمدن دولت ‘ترزا می’ بعد از استعفای دیوید کامرون از مقام نخست وزیری در ماه جولای گذشته، به مقام وزارت خارجه رسید؛ در این یادداشت عنوان می کند که ‘بریتانیا یک کشور بزرگ است، یک قدرت جهانی برای امر خوب و قطعاً این یک مزیت خوب برای جهان و نیز اروپا است که این کشور تعامل نزدیکی با اتحادیه اروپا داشته باشد.’
تایمز نوشت: جانسون در این یادداشت که در 19 فوریه، دو روز قبل از اینکه به نحو شوک آوری از کارزار تبلیغاتی حامی برگزیت حمایت کند، نوشته شده است، هشدار می دهد که ‘برگزیت می تواند منجر به یک شوک اقتصادی، استقلال اسکاتلند و سبب تجاوز روسیه شود.’
این روزنامه نوشت: این یادداشت در کتاب جدید ‘جنگ تمام عیار’ که در ارتباط با کارزار تبلیغاتی همه پرسی اتحادیه اروپا توسط ‘تام شیپمن ‘ نوشته شده ، انتشاریافته است.
محتویات یادداشت بوریس جانسون در تضاد با مواضعی است که هم اینک به عنوان وزیر خارجه انگلیس در دولت ‘ترزا می ‘ در ارتباط با برگزیت اعلام می کند.
در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
در حال حاضر از بوریس جانسون، لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل و دیوید دیویس وزیر برگزیت به عنوان کسانی یاد می شود که خواهان ‘خروج سخت ‘ از اتحادیه اروپا هستند.
تشدید کنترل های مرزی، محدود کردن شمار مهاجران به ویژه مهاجران اروپایی، مخالفت با تردد آزاد نیروی کار اروپایی و خروج از بازار واحد اروپایی از جمله معیارهایی است که برای ‘خروج سخت’ از اتحادیه اروپا یاد می شود.

دکمه بازگشت به بالا