آیت الله جوادی آملی: پرستاران آموزه های پزشکی را به جامعه منتقل کنند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، وی روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، پرستاری را شغلی مشکل اما نافع برشمرد و افزود: شغل دشوار پرستاری ثواب فراوانی دارد، چراکه سلامت مردم در کنار امنیت از بهترین نعمت های الهی است و پرستاران این نعمت بزرگ الهی را مراقبت و تامین می کنند.
آیت الله جوادی آملی بر ضرورت توجه به سلامت روح و جان در کنار توجه به سلامت جسمی تاکید و بیان کرد: در کنار توجه به سلامت جسم باید به سلامت جان نیز توجه داشت، چراکه انسان یک موجود ابدی است و مرگ تنها پلی است که انسان از آن عبور می کند و به ابدیت می رسد.
وی ادامه داد: پرهیز و سلامت بدن واجب شرعی است، اما باید به این نکته توجه داشت که بدن، تنها ابزار و مرکب است و جان ما، راکب این مرکب است.
وی سلامت روح انسان را در گرو زدودن شرک از جان دانست و اظهار داشت: آن چیزی که بعد از مرگ برای انسان می ماند همین جان ماست، بنابراین برای سلامت آن باید رابطه خود را با آفریدگار خود به درستی برقرار کنیم؛ هم او را بشناسیم و هم این شرک خفیه که در جان بسیاری از مومنان هست را از جان خود برطرف کنیم.
این مرجع تقلید بیان کرد: توحید است که جامعه را معطر می کند، چراکه حقیقت توحید، نفی شرک را همراه خود دارد و منشاء همه اختلاف ها همین شرک است؛ در نتیجه با توحید و نفی شرک، جامعه به سکون و آرامش خواهید رسید.
علی محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور و اعضای شورای عالی این سازمان با حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید عراق در ایران نیز دیدار و گفت و گو کردند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا