فقط 2 میلیارد ریال اعتبار برای ورزش و جوانان زنجان تخصیص یافته است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سید ارسلان حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نامناسب مالی این اداره کل در سال های گذشته افزود: اعتبار این نهاد در سال 93، هفت میلیارد ریال و در سال 94، 6 میلیارد ریال بود، با این حال تلاش شد، با کمترین منابع مالی عملکرد مطلوبی از خود نشان دهیم.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج ورزش در جامعه، گفت: خبرنگاران با هدف توسعه ورزش در بین مردم، این مجموعه را یاری کنند.
حسینی با تاکید بر یکسان نبودن عرصه رقابت های ورزشی در سطح کشور، افزود: هیات های ورزشی و ورزشکاران زنجانی برای رقابت در سطح ملی ایثارگری می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان زنجان به فرا رسیدن هفته تربیت بدنی اشاره و تاکید کرد: در مجموع 32 برنامه در استان برگزار خواهد شد که از جمله آنها می توان به دیدار ورزشکاران با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نمایشگاه و برگزاری نخستین همایش علمی و ورزشی اشاره کرد.
وی یادآورشد: استعدادیابی در مدارس، تجلیل از مدیران برتر ورزشی و نشست تخصصی مسئولان با مربیان، قهرمانان و داوران ورزشی از دیگر برنامه های مهم هفته تربیت بدنی است.
حسینی با نامناسب خواندن وضعیت منابع مالی برای تجلیل از مدال آوران ملی، گفت: به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد کرده ایم که پاداش های تمام ورزشکاران در سراسر کشور یکسان سازی شود تا تناقضی بین یک شهر پر درآمد با یک شهر کم درآمد به وجود نیاید.
وی به سابقه منفی جذب سرمایه گذار برای حمایت از تیم های ورزشی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسه هایی که با اهالی صنعت، تجارت، دستگاه های دولتی و مدیران آنها برگزار شد، تاکنون استقبالی از سرمایه گذاری در ورزش دیده نشده است.
مدیرکل ورزش و جوانان زنجان اظهار کرد: علت علاقه نداشتن سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش نبود سیاست های تشویقی در استان است.
وی به ورزشگاه نیمه ساخته 15 هزار نفری زنجان اشاره و ابراز کرد: برای این ورزشگاه تا کنون بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن نزدیک به 100 میلیارد ریال بودجه و یک سال زمان نیاز است.
به گزارش ایرنا، هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثر کاربرد ورزش در زندگی فردی یا اجتماعی و توسعه ورزش در خانه، خانواده و جامعه به ورزش‏های همگانی برگزار می‏شود.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: مینا افشاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا