دیدار جمعی از اعضای تشکل های نابینایان و ناشنوایان استان با استاندار اصفهان

پایگاه خبری ارک اصفهان:

دیدار جمعی از اعضای تشکل های نابینایان و ناشنوایان استان با استاندار اصفهان
به مناسبت روز جهانی عصای سفید جمعی از اعضای تشکل های نابینایان و ناشنوایان استان با دکتر رسول زرگرپور دیدار و گفتگو نمودند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دیدار با جمعی از نابینایان و ناشنوایان استان که به مناسبت روز جهانی نابینایان صورت گرفت، اظهار داشت: در طول ۳ سال گذشته همیشه از بین جلسات ، موردی را که مربوط به معلولین می باشد را در اولویت برنامه ها قرار داده ام.
رسول زرگرپور با بیان اینکه این جلسات را وظیفه و رسالت خود تلقی می کنم و احساس معنوی بیشتری به آنها دارم، افزود:جامعه ی معلولین در استان علیرغم جمعیت کم، هنوز در جایگاهی که باید حضور داشته باشند قرار نگرفته اند.
زرگرپور اضافه کرد: تلاش مدیریت استان بر این بود که با انتخاب مشاور در امور معلولین مسائل این قشر جامعه به صورت نهادینه دنبال شود و مطالبات آن ها در کمیسیون های مختلف بررسی شود و لازم است که برای تحقق این امر جایگاه مشاور استاندار در امور معلولین تقویت شود و در کمیسیون های مختلف مورد نیازحضور داشته باشند.
استانداراصفهان با بیان اینکه ناشنوایان محدودیت های زیادی دارند، گفت: ایجاد مترجم ناشنوایان برای برنامه های تلویزیون و اخبار ناشنوایان باید به صورت مستمر پیگیری شود.
وی یادآور شد: موسسه ی ابا بصیر به صورت خودجوش از قبل از انقلاب خدمات بسیاری را برای کمک به قشر نابینا ارائه نموده است و باید پیگیری شود که بتواند همان خدمات را بهتر ارائه نمایند.
مدیرارشد استان خرید تولیدات معلولین توسط دستگاه ها را مهم خواند و گفت: در این راستا بخشنامه ای به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.
وی در خصوص مناسب سازی فضای شهری برای معلولین اظهارداشت: برخی از مدیران هنوز احساس کافی برای حل مسائل معلولین را ندارند و به همین دلیل نیز هنوز مناسب سازی در ابعاد مختلف صورت نگرفته است.
استاندار اصفهان با توجه به گزارش مدیرکل بهزیستی استان در خصوص عدم تشرف حدود ۳ هزار مددجوی این سازمان به مشهد مقدس، هزینه ی اعزام ۲۰ نفر از معلولینی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) نرفته اند را به صورت شخصی تقبل نمود.
مدیر کل بهزیستی استان نیز در این دیدار اظهارداشت: در استان اصفهان ۷ هزار نابینا و کم بینای شدید و ۳ هزار ناشنوا زندگی می کنند.
وی افزود: انجمن جوان روشندل و تشکل های دیگر نابینایان و سه تشکل بزرگ ناشنوایان و همچنین صدور ابلاغ مشاور استاندار در امور معلولین در گفتمان اجتماعی آن ها و همراهی و همگرایی مسئولین برای حل مشکلات معلولین بسیار موثر بوده است.
گفتنی است در این جلسه تعدادی از اعضای تشکل ها و کانون های نابینایان و ناشنوایان در خصوص برخی از مشکلات از جمله تعطیلی برخی از مراکز آموزشی نابینایان، اشتغال و مشکل عدم فروش محصولات تولیدی معلولین، معرفی توانمندی های معلولین از طریق صدا و سیما، مسکن معلولین، مناسب سازی امکانات و … مواردی را عنوان نمودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا