در سيزدهمين ملاقات مردمي شهردار اصفهان مطرح شد

پایگاه خبری ارک اصفهان:

تشكيل كميته جنوب غرب اصفهان راهي براي حل مشكلات اهالي منطقه ۱۳/ تكميل مترو در اولويت برنامه هاي شهرداري اصفهان قرار دارد
در سيزدهمين ملاقات مردمي شهردار اصفهان مطرح شد
منطقه ۱۳ اصفهان پذيراي شهردار اصفهان و معاونين وي در سيزدهمين هفته از سري برنامه‌هاي ملاقات‌ مردمي شهردار اصفهان بود.
نهضت پاسخگويي چهره به چهره تيم مديريت شهري اصفهان به ايستگاه سيزدهم رسيد و شهردار و معاونان وي با حضور در منطقه ۱۳ پاسخگوي مطالبات شهروندان و گوش شنواي مشكلات آنها بودند.
ديدار مهدي جمالي‌نژاد شهردار اصفهان با معتمدين محلات منطقه ۱۳ شهرداري اصفهان همچون هفته‌هاي گذشته نخستين بخش اين ملاقات مردمي بود.
در اختيار قرار دادن زمين براي ساخت مسجد از سوي شهرداري به دليل كمبود مسجد، كمبود حوزه علميه، كمبود مراكز بهداشتي، كمبود مراكز فرهنگي و فرهنگسراها، مشكلات مربوط به آب شرب، نبود خط دائم تاكسي، كمبود پاركينگ، مشكلات مربوط به مهاجرپذيربودن منطقه، مشكلات مربوط به پارك ناژوان، كمبود بودجه براي گلزار شهداي منطقه، كمبود اورژانس، احداث موسسات خيريه، كمبود فضاهاي ورزشي، مشكلات مربوط به آزادسازي‌ها و … از جمله مهم‌ترين مطالبات و مشكلات معتمدان و اهالي منطقه بود كه در ديدار با شهردار اصفهان مطرح شد.
شهردار اصفهان در ديدار با معتمدان منطقه ۱۳ پس از شنيدن مشكلات و مطالبات اهالي منطقه ضمن تسليت ايام سوگواري امام حسين (ع) اظهار كرد: در هفته ۳ روز را در محلات مختلف اصفهان تحت عناوين و مراسمات مختلف مانند شوراي معاونان، هر هفته چند افتتاح و ملاقات‌ مردمي حضور داريم تا با مشكلات و مطالبات اهالي مناطق از نزديك آشنا شويم.
وي با بيان اينكه ادارات مختلف و زيادي در شهر اصفهان وجود دارد، تصريح كرد: مشكلي كه در شهر اصفهان نمود بسيار زيادي دارد حضور كم دستگاه‌هاي ديگر ميان مردم است و همين موضوع سبب شده مطالبات مردم به سمت شهرداري گرايش پيدا كند، اين در حاليست كه بسياري از خواسته‌هاي مردم ارتباطي به شهرداري نداشته و به دستگاه‌هاي ديگر مربوط مي‌شود.
جمالي‌نژاد با بيان اينكه با اين وجود شهرداري تلاش مي‌كند بار به زمين مانده دستگاه‌هاي ديگر را به دوش بكشد، ادامه داد: مناطقي از اصفهان كه اهالي آنها را افراد بومي‌تر تشكيل مي‌دهند به خوبي مطالبات خود را از دستگاه‌هاي مختلف پيگيري مي‌كنند.
وي در ادامه با پيشنهاد تشكيل كميته جنوب غرب اصفهان براي رفع مشكلات منطقه، گفت: اين كميته مي‌تواند كمك بسياري در حل مشكلات اهالي منطقه ۱۳ داشته باشد همان‌طور كه كميته غرب اصفهان هم‌اكنون اين كار را به خوبي انجام مي‌دهد.
شهردار اصفهان با اشاره به مطالبات ورزشي اهالي منطقه تاكيد كرد: شهرداري در اين زمينه اقدامات و كارهاي بسيار خوبي از جمله ساخت سالن‌هاي ورزشي و به ويژه روباز را در دستور كار خود قرار داده كه اين موضوع كمك بسياري در افزايش سرانه مناطق در كوتاه مدت مي‌كند.
ولويت بودجه شهرداري تكميل پروژه قطار شهري است
وي با اشاره به پروژه قطار شهري اصفهان، اضافه كرد: تيم مديريت شهري جديد اين پروژه را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده به نحوي كه بيشترين بودجه شهرداري در زيرزمين براي تكميل خطوط مترو صرف مي‌شود.
جمالي‌نژاد با بيان اينكه فاز نخست مترو از ايستگاه قدس تا ميدان شهدا را سال گذشته راه‌اندازي كرديم، گفت: فاز دوم تا ايستگاه تختي آماده شده و فاز سوم نيز كه از چهارراه تختي تا ميدان آزادي را شامل مي‌شود سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي افزود: در صورت تكميل كامل خط مترو از ميدان قدس تا ميدان آزادي و ايستگاه صفه كار بسيار بزرگي در اصفهان صورت گرفته كه مشكل حمل و نقل شمال تا جنوب شهر را مرتفع مي‌كند.
شهردار اصفهان با بيان اينكه قطار شهري اصفهان شامل ۳ خط مي‌شود، يادآور شد: خط يك، ميدان قدس تا ايستگاه صفه را شامل مي‌شود، خط دوم از ايستگاه زينبيه تا خميني‌شهر و خط سوم كه مشكلات خطوط يك و ۲ را ندارد براي اهالي منطقه سيزده بسيار مناسب خواهد بود.
وي بيان داشت: خط سه متروي اصفهان به دليل نداشتن مشكلات خطوط يك و ۲ زماني كه كار احداث آن آغاز شود به سرعت حتي سريع‌تر از خط ۲ ظرف يك يا ۲ سال مي‌تواند تكميل شود.
جمالي‌نژاد در ادامه با اشاره به مشكلات ناژوان، گفت: مسائل و مشكلات مربوط به ناژوان مسائل پيچيده‌اي است كه ديدگاه‌هاي مختلفي پيرامون آن وجود دارد اما جمع‌بندي اين نظرات در كميته عالي ناژوان كه براي رفع مشكلات مختلف ناژوان تشكيل شده بايد پيگيري شود.
وي اضافه كرد: با وجود اينكه كشور در شرايط خاصي قرار دارد و كمك تمام دستگاه‌هاي اجرايي اصفهان را مي‌طلبد، شهرداري اصفهان آمادگي اين را دارد در مورد تمام مسائل و مشكلات مناطق مختلف شهرداري اصفهان از جمله منطقه ۱۳ پيگيري و اقدامات لازم را انجام دهد.
تصويب طرح جامع ناژوان مشكلات اين منطقه را مرتفع مي‌كند
يكي از مسائل مهم مطرح شده در ديدار اهالي منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان مسائل و مشكلات مربوط به منطقه ناژوان بود.
مدير طرح ساماندهي ناژوان در حاشيه ديدار مردمي شهردار پيرامون اين مسائل اظهار كرد: در كمال تاسف مشكلات مربوط به منطقه ناژوان ساليان سال است كه وجود دارد، در اين زمينه همت كلي مسئولان بر اين است كه اين مشكلات برطرف شود.
حسن شفيعي با بيان اينكه به دلايل متعدد زمين‌هاي كشاورزي و باغات منطقه دچار خشكسالي و خسارات فراواني شده است، تصريح كرد: اين موضوعات چند سالي است مطرح شده و با جديتي كه در حوزه معاونت شهرسازي شهرداري اصفهان وجود دارد، اميدوارم طي چند ماه آينده بسياري از مشكلات كشاورزان و ساكنان منطقه برطرف شود.
مدير طرح ساماندهي ناژوان گفت: پيگيري‌ها در معاونت شهرسازي شهرداري مطرح شده و قرار شده تا يكي ۲ جلسه آينده اين موضوعات حل و فصل شود.
وي با بيان اينكه يكي از مشكلات مربوط به منطقه ناژوان مشكلات مربوط به معابر و عبور و مرور مردم است، اضافه كرد: به طور حتم اگر مركز گردشگري در جايي احداث مي‌شود بايد دسترسي‌هاي مردم و جاده‌هايي كه نياز آن مركز است را در نزديك‌ترين نقاط داشته باشيم اما متاسفانه به دليل مصوب نشدن طرح جامع ناژوان تاكنون اين مشكلات در ناژوان مرتفع نشده است.
شفيعي تاكيد كرد: اميدوارم با تصويب اين طرح جامع و تدابير شهرداري اصفهان اين مشكلات هر چه زودتر مرتفع شود.
حل بيش از ۶۰ درصد از مشكلات مردم با انجام ملاقات‌ مردمي شهردار
مدير آزادسازي و املاك شهرداري اصفهان نيز در حاشيه اين ملاقات مردمي با اهالي منطقه ۱۳ اظهار كرد: كم شدن تعداد مراجعان در ملاقات‌هاي مردمي شهردار به ويژه در منطقه ۱۳ مبين اين است كه سيستم كارهاي خود را به خوبي انجام داده است.
مرتضي افروزي تصريح كرد: حضور شهردار و معاونان وي در مناطق سبب مي‌شود مراحل اداري كوتاه‌تر شده و مطالبات فرسايشي مردم تا حدود بسيار زيادي به صورت رو در رو مرتفع شود.
وي اضافه كرد: مي‌توانم بگويم با ملاقات‌ مردمي هر هفته شهردار، بيش از ۶۰ درصد مشكلات مردم حل شده و اهالي مناطق رضايت بسيار خوبي از اين ملاقات‌ها دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا