تهیه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)

پایگاه خبری ارک اصفهان:

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد:

اصفهان ـ کمیته امداد اصفهان امسال 4هزارنوعروس را جهیزیه می دهد//کمک 12 میلیارد تومانی کمک تامین جهیزیه کمیته امداد استان اصفهان برای مددجویان

با توجه به سیاست های کمیته امداد برای کمک به محرومیت زدایی روستا ها امسال حدود 25 درصد اعتبارات دولتی این نهاد به مناطق محروم استان اصفهان جهت تامین کمک جهیزیه نوعروسان اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ حمید رضا شیران، از اختصاص 4میلیارد و 565 میلیون تومان اعتبار دولتی و امدادی برای تامین جهیزیه 2هزار و500 نوعروس در6ماهه ابتدایی امسال خبر داد .

وی گفت:ازکل اعتبارات اختصاص داده شده به مددجویان کمیته امداد استان اصفهان تا شهریورماه امسال 2 میلیارد و340میلیون تومان ازمحل اعتبارات دولتی و2میلیارد و 225 میلیون تومان هم ازمحل اعتبارات امدادی بوده است .

وی با اشاره به اینکه برای تامین کمک جهیزیه مددجویان در کمیته امداد دو نوع اعتبار دولتی و امدادیدرنظرگرفته شده است گفت: اعتبارات بخش امدادیبرای کمک به تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد،هدیه ازدواج پسران،ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار ،ازمحل زکات ، صدقات و … تامین می گردد.

شیران با اشاره به اینکه بیشترین درآمدهای امدادی کمیته امداد استان اصفهان از شهر های اصفهان ، کاشان و نجف آباد است افزود:شهرستان های فریدونشهر،سمیرم،چادگان،بوئین و میاندشت،فریدن علیرغم اینکه کمترین درآمدهای امدادی را داشتند ، بیشترین دریافت کنندگان اعتبارات دولتی تامین کمک جهیزیه مددجویان کمیته امداد استان اصفهان درسال قبل را دریافت نمودند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان، با ارائه آماری ازجهیزیه اختصاص داده شده به مددجویان این کمیته گفت: کل اعتبار اختصاص یافته برای تامین کمک جهیزیه نوعروسان درسال گذشته بالغ بر7 میلیارد و800 میلیون تومان بود که از این مبلغ 2میلیارد و 456 میلیون تومان اعتبارات دولتی و مابقی ازمحل درآمد مشارکت های مردمی بوده است.

وی همچنین با اشاره به کمک خیران در این زمینه ، افزود ، درسال 94و از طریق هم افزایی خیران حدود 288 میلیون تومانجهت تهیه جهیزیه نوعروسان  هزینه شد .

شیران ، گفت: درزمینه کمک به تامین جهیزیه مددجویان کمیته امداد ، حامیان طرح اکرام نیز سال قبل، بیش از 580میلیون تومان برای خانواده های ایتام به این نهاد مساعدت کردند.

ایشان در آخر تاکید کرد: امسال نیز بنا بر سیاست های محرومیت زدایی امداد ، پیش بینی شده است بیش از 25درصد ازاعتبارات دولتی این نهاد در مناطق محروم استان وجهت کمک بهتامین جهیزیه نوعروسان هزینه شود.
dsc_6746

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا