نمایشگاه “خطوط خاموش” با نمایش 68 اثر فاخر در اصفهان گشایش یافت

پایگاه خبری ارک اصفهان:

 نمایشگاه “خطوط خاموش” با نمایش 68 اثر فاخر در اصفهان گشایش یافت
نخستین نمایشگاه ” خطوط خاموش” با نمایش 68 اثر فاخر از هنرمندان مطرح کشور شامگاه پنجشنبه 29مهرماه به همراه کارگاه‌های تخصصی این هنر با حضور اساتید برجسته کشوری در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، آئین گشایش نمایشگاه خطوط خاموش، شامگاه روز پنجشنبه 29 مهرماه با حضور اهالی هنر نصف‌جهان، اساتید برجسته کشوری، علاقه‌مندان به هنر خوش‌نویسی و در استقبال قابل توجه آن‌ها، در موزه‌ هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد.
در نمایشگاه “خطوط خاموش”، 68 اثر از هنرمندان مطرح کشور شامل 14 اثر از سید محمد وحید موسوی جزایری، 22 اثر از ناصر طاووسی و 8 اثر از محسن سلیمانی به نمایش گذاشته شده که آثار هنری و تصاویری از آفرینش‌های هنری اساتید قدیم اصفهان در کنار برنامه‌های علمی، آموزشی و هنری اجرا شده، مورد بازدید هنردوستان قرار می گیرد.
نخستین نشست، کارگاه و نمایشگاه خطوط خاموش”، با محوریت موضوع قلم‌ها و سبک‌های خوشنویسی اسلامی در حاشیه، با رویکرد احیای این گونه‌ها و بازگرداندن آن‌ها از حاشیه به مرکز کتابت و همچنین خوشنویسی ایرانی – اسلامی با بهره‌گیری از قابلیت‌های خطوط قدیمی در هنرهای جدید اجرایی شد.
طراحی اجزای این مجموعه برنامه، هر کدام در راستای اهداف هنری و سازمانی موزه تعریف شده تا موزه هنرهای معاصر اصفهان مرجعی موثر در بازخوانی ، ثبت، احیا، نشر، بحث، خلق و نمایش هنرهای سنتی در حال فراموشی تبدیل شود.
هدف اصلی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به پیش زمینه آوردن هنرهایی است که در حاشیه قرار گرفته‌اند و در حال حاضر پس زمینه دنیای هنر معاصر قرار گرفته‌اند.
محسن سلیمانی، یکی از هنرمندان حاضر در نمایشگاه، در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه آن پیرامون برگزاری نمایشگاه “خطوط خاموش” در موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اظهار داشت: به نظر من این نمایشگاه می‌تواند برای نقطه شروع بسیار خوب باشد زیرا ما منتظر نقطه شروعی برای این فعالیت هنری بودیم که به لطف خداوند و همکاری مسئولان این اتفاق در اصفهان افتاد.
وی افزود: چیزی که از چنین نمایشگاهی در نظر داشته و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اکنون در موزه‌ هنرهای معاصر اصفهان در حال اجرا است.
این هنرمند مطرح کشور با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه شهر اصفهان در حوزه‌های هنری تصریح کرد: اصفهان شهری تاریخی به شمار می‌رود که دارای اصالت بسیار زیاد است. هنرهای بسیاری از این شهر نشأت گرفته‌اند و بسیاری از هنرمندان بزرگ ایرانی را می‌توانیم اصفهانی بدانیم.
وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های هنری در این شهر ادامه داد: باید فعالیت‌های هنری در اصفهان و در شهرهای دیگر به خوبی از سر گرفته شود و نباید این هنرها که در گذشته بسیار برای آن زحمت کشیده شده، به راحتی به دست فراموشی سپرده شود.
گفتنی است؛ این نمایشگاه از 29 مهر آغاز به کار کرده، تا 28 آبان در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برقرار است که علاقمندان برای تماشای آن می‌توانند همه‌روزه از ساعت 9 تا 13:30و 15 تا 18 به موزه هنرهای معاصر مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا