افتتاحیه سومین نمایشگاه صنایع غذایی برتر استان با حضور شهردار

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنایع غذایی برتر استان مطرح کرد

رویکرد جدید شهرداری اصفهان در حوزه‌ سلامت/ رکوردزنی در سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی شهر

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در حوزه سلامت رویکرد جدیدی را با مفهوم سلامت در حوزه‌های مختلف جسمی، معنوی، روانی و اجتماعی در پیش گرفته است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سومین نمایشگاه اختصاصی صنایع منتخب و برتر غذایی، آشامیدنی و بهداشتی استان اصفهان امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان، مدیران، متخصصین و صاحبان صنایع غذایی استان و همچنین با حضور شهردار اصفهان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان آغاز به کار کرد.

در مدت 4 روز برگزاری این نمایشگاه که تا 8 آبان‌ماه ادامه دارد، تعداد 42 مشارکت‌کننده از واحدهای برتر تولید و بسته‌بندی محصولات غذایی، آشامیدنی و بهداشتی منتخب استان اصفهان که دارای نشان ایمنی و سلامت هستند در سالن شیخ بهایی محصولات و خدمات خود را به نمایش می‌گذارند.

شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه شهرها هم‌اکنون با تحولات و تغییرات بسیار سریع مواجه هستند، اظهار کرد: با توجه به مشکلات بسیار زیاد زیست‌محیطی در کشورهای جهان و معضلات بسیار زیادی که شهرهای مختلف امروزه با آن مواجه هستند، رویکردهای مدیریت شهری نیز باید تغییر کند.

مهدی جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروزه دیگر نمی‌توان مشکلات و معضلات شهری را با ابزارهای قدیمی حل کرد و در این زمینه باید راه حل‌های جدید ارائه داد، تصریح کرد: در کلانشهر اصفهان با وجود زحمات و تلاش‌های بسیار زیاد در زمینه‌های مختلف رویکرد شهرداری نیز در تمام حوزه‌ها تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه زمانی شهرداری‌ها صرفا دستگاه‌های خدماتی بودند، ادامه داد: این موضوع به این دلیل رخ می‌داد که مشکلات قرن 21 وجود نداشت اما امروزه با وجود فراوانی آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی، شهرداری‌ها ناچار به ورود به حوزه‌های مختلف خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و … شدند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان نگرانی‌ها و دغدغه‌های حوزه‌های مختلف را حس کرده، افزود: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین کلانشهر در چشم‌انداز 1400 خود این مسائل را لحاظ کرده به نحوی که تاکید کرده اصفهان باید به شهری دانش‌بنیان، دانش‌پایه و شهری که با دانش توسعه شهر را رقم می‌زند، تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی کارخانجات صنعتی توسعه شهر را رقم می‌زد و ما به داشتن آنها افتخار می‌کردیم اما امروزه این صنایع در حال خفه کردن اصفهان هستند، گفت: در این زمینه نیاز به رویکرد جدید بود که شهرداری اصفهان در حال تغییر رویکرد در توسعه شهری اصفهان است.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه گفتمان جدید شهرداری اصفهان در ابتدای راه است، اضافه کرد: این گفتمان نیاز به همدلی، هم‌افزایی و همراهی تمام دستگاه‌های استان به ویژه صنعتگران، تولیدکنندگان و مردم دارد.

وی بیان داشت: محور توسعه شهر و استان اصفهان در برنامه 1400 دانش، گردشگری، فرهنگ و هنر است که محور توسعه چنین شهری شهروندان خلاق، هنرمندان، نخبگان، کارآفرینان و فرهیختگان آن هستند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در چنین شهرهایی دیپلماسی علم و فناوری، اقتدار دانشی، آینده‌نگاری، سازماندهی گروه‌های نوآور، موتورهای نوآوری شهری بسیار مهم است، یادآور شد: به همین دلیل در شهرداری اصفهان برای نخستین بار در کشور دو مرکز خلاقیت و نوآوری و همچنین فناوری‌های نوین شهری راه‌اندازی شد که رویکرد هر کدام از این مراکز استفاده از علوم نوین و خلاقانه در حوزه مدیریت شهری است به نحوی که رویکرد شهر را تغییر می‌دهند.

وی در ادامه به جهت‌گیری شهر اصفهان در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: شهرداری اصفهان در این حوزه نیز رویکرد جدیدی را با مفهوم سلامت در حوزه‌های مختلف جسمی، معنوی، روانی و اجتماعی در پیش گرفته است.

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر اصفهان چندین برابر شده و در این زمینه در حال رکورد زدن هستیم، تاکید کرد: در این زمینه لازم است رویکرد سخت‌افزاری صرف نداشته باشیم و لازم است رویکرد توسعه نرم‌افزاری شهر را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

وی گفت: توسعه نرم‌افزاری شهر اصفهان در تمامی حوزه‌ها از جمله ترافیک نمایان شده و برنامه‌های نرم‌افزاری ترافیکی شهر اصفهان در کنار برنامه‌های سخت‌افزاری به اندازه‌ای خوب پیش رفته که می‌تواند تا حد بسیار زیادی مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی را حل کند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد روزهای پاک شهر اصفهان چندین برابر سال‌های گذشته شده است، ادامه داد: 90 درصد این موضوع به دلیل اقداماتی است که در شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری در راستای توسعه نرم‌افزاری شهر و ایجاد پویش‌های مختلف مردمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در شهرداری اصفهان 15 خانه سلامت را در مناطق شهرداری راه‌اندازی کرده‌ایم، اظهار کرد: کانون‌های سلامت در 200 محله مختلف اصفهان در حال فعال شدن است که امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف این اقدامات شبکه سلامت را در شهر اصفهان ایجاد کند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: ارزیابی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت اصفهان، آموزش‌های همگانی در عرصه سلامت، سنجش مستمر شاخص‌های سلامت شهری، بهبود و دسترسی عادلانه متعادل و متوازن و همچنین کاهش عوامل تهدیدکننده سلامت را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که با همکاری تمام دستگاه‌های مختلف در این عرصه این اهداف محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان یکی از دستگاه‌های که خود را خادم شهروندان می‌داند در حوزه سلامت کارهای بسیار خوبی انجام داده است، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه تغذیه سالم، تولید محتواهای فرهنگی در عرصه سلامت، تدریس سرفصل‌های مرتبط با تغذیه سالم در خانه‌های سلامت، استقرار کارشناسان سلامت و بهداشت محیط در تمام فروشگاه‌های کوثر به نحوی که این کار به الگویی برای سایر شهرهای کشور تبدیل شده، تولید محتواهای مجازی با محوریت تغذیه سالم در رسانه‌های شهرداری، برگزاری جشنواره‌های مختلف و … از جمله اقداماتی بوده که شهرداری اصفهان در این حوزه انجام داده است.

photo_2016-10-26_15-56-50

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا