شناسایی نقاط و مراکز آسیب پذیر در حوزه حمل ونقل و شهرسازی استان اصفهان جهت رفع آنها در راستای پدافند غیرعامل / استفاده از پتانسیل هر شهر به منظور انجام اقدامات در زمینه پدافند غیر عامل

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شناسایی نقاط و مراکز آسیب پذیر در حوزه حمل ونقل و شهرسازی استان اصفهان جهت رفع آنها در راستای پدافند غیرعامل / استفاده از پتانسیل هر شهر به منظور انجام اقدامات در زمینه پدافند غیر عامل

کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه راه وشهرسازی در آخرین روز از هفته پدافند غیر عامل برگزار و در خصوص نقاط و موارد آسیب پذیر در حوزه حمل ونقل وشهرسازی و اقدامات لازم در این حوزه بحث و تبادل نظر شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه راه وشهرسازی با حضور اعضای این کارگروه تشکیل و در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل و شناسایی مراکز آسیب پذیر در حوزه حمل ونقل وشهرسازی بحث شد .

سیدحسین خادم زاده دبیر این کارگروه در ابتدا با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در اینخصوص گفت: با توجه به مجاورت کشور با 13 کشور و دارا بودن ویژگی های خاص به لحاظ داشتن منابع انرژی و موقعیت خاص جغرافیایی اقدامات پدافند غیرعامل از اولویتهای کشور است که مقام معظم رهبری نیز بر انجام آن به صورت مستمر تاکید دارند .

 

وی با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمان ، شناسایی و رفع تهدیدات را در حوزه حمل ونقل و شهرسازی در استان را مهم دانست واظهار داشت: در حوزه حمل ونقل با شناسایی نقاط آسیب پذیر از جمله شناسایی پل ها و محورهای مهم حیاتی ، حساس و مهم در این راستا اقداماتی انجام شده که می توان در زمان وقوع حوادث از این راهکارها و برنامه ها استفاده نمود .

پدافند غیرعامل مقوله ای جدای از مدیریت بحران است و در برابر دشمن انجام می شود که لازم است مسئولین حساسیت ویژه ای در اینخصوص داشته باشند .

دبیر کارگروه پدافند غیر عامل در حوزه راه وشهرسازی بیان داشت: لازم است در هر شهر استان، از پتانسیلهای موجود در آن شهر استفاده و طرح جامع پدافند غیرعامل در استان مشخص گردد .

گفتنی است درپایان مقرر شد به منظور اجرایی شدن مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و آشنایی با چگونگی لحاظ نمودن اصول پدافندغیرعامل در ساختمانها،کلاس آموزشی در اینخصوص با محوریت سازمان نظام مهندسی استان برگزار گردد  .

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا