در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان با حضور دکتر نوبخت چه گذشت؟

 توافقنامه سه هزار واحد مسکونی برای افراد کم درآمد، امروز مبادله شد./ اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اولویت‌دار در کمتر از یکسال

شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اصفهان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و میزان اعتبار مورد نیاز پروژه های استانی مطرح شد.

به گزارش  ارک خبر-اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به میزبانی استانداری اصفهان برگزار شد اظهار داشت: استان اصفهان دارای بیش از  ۱۱ هزارو ۱۰۰ کیلومتر راه می باشد که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست. لذا راه‌های این استان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای بیش از ۲۶ هزار کیلومتر راه همسنگ می‌باشد عنوان کرد: این استان، بیشترین درصد آزادراه و بزرگراه کشور را دارد و ورود روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، قم و دلیجان به اصفهان، بار سنگین ترافیک را به شمال اینکلان‌شهر تحمیل کرده که این معضل به لطف خدا با بهره‌برداری آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان مرتفع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: به جز مبحث آزادراه ها در بخش‌های دیگر حدود ۴۲۰ کیلومتر راه در دست احداث است که در صورت تامین اعتبار تا خردادماه ۱۴۰۰ می توان مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار این استان تصریح کرد: اغلب پروژه‌های راهسازی استان اصفهان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

قاری قرآن در حوزه مسکن نیز در خصوص طرح اقدام ملی و مسکن مهر اذعان داشت: در استان اصفهان حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد آخرین پخش های مسکن مهر در شهرستان شهرضا و حدود ۵۰۰ واحد در فولاد شهر باقی‌مانده است که در حال تکمیل هستند و انشالله همزمان با شروع عملیات طرح اقدام ملی، شاهد اتمام طرح مسکن مهر استان خواهیم بود.

محمدباقر نوبخت در این جلسه با بیان اینکه منابع ملی از سه محل فروش نفت و فرآورده‌ها، اخذ مالیات‌ها و واگذاری دارایی‌های مالی ( اوراق مالی و اسناد خزانه) تحصیل می شود اظهار کرد: با توجه به موضوع تحریم و کرونا متاسفانه این منابع تقلیل یافته و نمی توان به عدد پیش‌بینی شده برسیم لذا در این شرایط هنر ما مدیریت هزینه‌هاست.

وی افزود در بخش هزینه‌ای به دستگاه‌ها این اجازه را دادیم که تا جایی که می‌توانند از بخش سایر هزینه‌ها بکاهند و به پرداخت‌های پرسنلی اضافه کنند و بدین صورت بنوعی جبران کاهش قدرت خرید شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص بخش عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تشریح کرد: سیاست دولت در شرایط کنونی این است که بجای تقسیم منابع بین تمامی پروژه‌ها و طرح‌ها، این منابع را به پروژه‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمامی که مورد نیاز مردم است تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه در خصوص تعهدات استان‌ها به عدالت رفتار می کنیم گفت: با توجه به منابع محدود و تقاضای نامحدود تلاشمان این است به شیوه ای مدیریت کنیم که کسری بودجه نداشته باشیم.

نوبخت در پایان با اشاره به اینکه در کنار پروژه‌های عمرانی از پروژه تامین مسکن برای افراد کم درآمد که همواره مورد پیگیری رهبر عزیزمان بوده است، قافل نبودیم و چهار هزار واحد را برای این اشخاص در نظر گرفتیم که توافقنامه سه هزار واحد آن امروز مبادله می شود و یکهزار واحد دیگر برای محرومینی که تحت پوشش کمیته حضرت امام هستند در نظر گرفته شده که در خصوص آن فردا اقدام می‌شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا