160 مرکز پزشکی هسته ای در کشور فعال است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
پروفسورمحسن ساغری چهارشنبه شب در حاشیه بیستمین سمینارعلمی انجمن پزشکی هسته ای ایران در محمودآباد مازندران درگفت وگو با خبرنگار ایرنا تعداد پزشکان متخصص در رشته پزشکی هسته ای را در ایران حدود 200 نفر اعلام کرد.
این پزشک متخصص هسته ای سوق یافتن تعداد زیادی از دانشجویان رشته پزشکی به پزشکی هسته ای و افزایش جواز برای ایجاد مراکز هسته ای در استان های کشور را از چالش های پیشرو این رشته از پزشکی دانست.
رئیس موسسه تحقیقات پزشکی هسته ای اضافه کرد : پیش از این دانشجویان رتبه اول کنکوری در رشته پزشکی هسته ای کار می کردند، ولی این روزها تا رقم هزار هم مجوز انتخاب این رشته پزشکی را دارند.
پروفسورساغری گفت که افزایش تعداد پزشکان هسته ای در ایران امنیت شغلی این گروه از پزشکان را به مخاطره می اندازد و این فارغ التحصیلان به دلیل نبود کار در حوزه فعالیت شان مجبورند تا به کارهای غیر تخصصی بپردازند.
به گفته وی وجود نیروهای مازاد می تواند باعث سرخوردگی فارغ التحصیلان این رشته پزشکی و کاهش تمایل دانشجویان به این رشته شود.
وی خواهان ساماندهی پذیرش دانشجویان رشته پزشکی هسته ای در دانشگاه های کشور از سوی وزارت بهداشت و درمان شد.
رئیس انجمن علمی پزشکی هسته ای ایران افزایش تعداد مراکز درمانی هسته ای را از دیگر چالش های پیشرو این رشته پزشکی دانست و گفت در شرایط فعلی با توافق وزارت بهداشت و درمان جواز تاسیس مراکز پزشکی هسته ای برای شهرهای بالای 300 هزار نفر جمعیت داده می شود.
پروفسور ساغری افزود : این در حالی است که پیش از این شهرهای کمتر از 500 هزار نفر جمعیت نمی توانستند مرکز درمانی هسته ای ایجاد کنند.
وی اضافه کرد : در خواست ما از وزارت بهداشت و درمان این است که سقف جمعیتی برای ایجاد مراکز درمانی را پایین از 300 هزار نفر قرار ندهد.
بیستمین همایش ملی پزشکی هسته ای با شرکت 800 پزشک داخلی و خارجی از پنجم آبان در محمودآباد شروع و تا عصر روز جمعه هفتم آبان ماه ادامه دارد.
170 مقاله پیرامون پزشکی هسته ای در بیش از 10 رشته از پزشکان داخل و خارج به این همایش ارسال شد که 70 مقاله برای طرح در نشست در نظر گرفته شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده :سید محسن حسن نیا
/1899/6982

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا