فاز 3 آزاد راه غرب اصفهان بطول 14 کیلومتر تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

فاز 3 آزاد راه غرب اصفهان بطول 14 کیلومتر تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

معاون وزیر راه وشهرسازی ومدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، احداث دو پروژه عظیم آزاد راه شرق و غرب اصفهان را درشبکه حمل ونقل کشور حائز اهمیت دانست واظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر به اتمام برسد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، سعید محمدزاده معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از پروژه آزادراه غرب اصفهان بازدید نمود .

محمد زاده درحاشیه این بازدید ضمن تاکید بر انجام اقدامات لازم درخصوص ایمن سازی آزاد راه غرب اصفهان و به سرانجام رساندن آن برای رفع مشکلات ترافیکی شهر اصفهان ، گفت: آزاد راه شرق و غرب اصفهان در جهت تامین امنیت سفر و کاهش مسیر و رفع آلودگی های زیست محیطی در شهر اصفهان در حال احداث است که امید است با پیگیری های استان و پشتکاری که کاملا محسوس است ، بتوان این دو پروژه عظیم را طبق برنامه تعیین شده به بهره برداری رسانیم .

حجت اله غلامی مدیر کل راه وشهرسازی استان نیز در ادامه با توضیح مشخصات دو آزاد راه شرق و غرب اصفهان بیان داشت: با توجه به حجم ترافیکی که از سمت شمال و جنوب به اصفهان سرازیر می شود متاسفانه حجم انبوهی از این بار ترافیکی به شهر اصفهان ورود پیدا می کند که با احداث این دو آزاد راه قطعا شاهد کاهش این مشکلات خواهیم بود .

وی دربیان مشخصات آزاد راه شرق اصفهان گفت: آزاد راه شرق اصفهان بطول 93 کیلومتر از آزاد راه نطنز- کاشان  شروع وبه آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می شود که قطعات 1 و 2 این آزاد راه بطول 63 کیلومتر طبق برنامه ریزی های انجام شده طی 2 سال به بهره برداری می رسد و قطعه 3 آن هم بطول 30 کیلومتر در حال تعیین پیمانکار است که آغاز بکار خواهد شد .

مدیرکل راه وشهرسازی استان در خصوص آزاد راه غرب اصفهان گفت: این آزاد راه بطول 94 کیلومتر از محور دلیجان – اصفهان آغاز و به میدان کرکوند در شهرستان مبارکه متصل می گردد که  فاز 1 و 2 این آزاد راه بطول 80 کیلومتر 100 درصد به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک قرار دارد و 14 کیلومتر باقیمانده تا میدان کرکوند در شهرستان مبارکه نیز با احداث میدان و نصب نیوجرسی های مفصلی تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد .

غلامی افزود : با موافقت شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با احداث 14 کیلومتر دیگر، این آزاد راه به محور مبارکه – شهرضا  متصل و بخش عظیمی از بار ترافیک شهر اصفهان کاسته خواهد شد .

گفتنی است جهت احداث آزاد راه غرب اصفهان تاکنون 168 میلیارد تومان هزینه شده که جهت اتمام آن به 70 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است .

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا