در دیدار شهردار تبریز با استاندار ارزروم ترکیه تاکید شد؛ تبادل تجربیات توسعه محور، با تاکید بر پیشینه روابط تاریخی و فرهنگی

به گزارش ارک خبر: شهردار تبریز در دیدار با استاندار ارزروم ترکیه، با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی، دو طرف، خاطرنشان کرد: با تکیه بر پشتوانه‌های مشترک اجتماعی و فرهنگی، روابط دو طرف می‌تواند بیش از پیش، ارتقا یابد.

دکتر صادق نجفی در این دیدار با احمد آلتی‌بارماک با یادآور شدن دیدار اخیر روسای جمهور ایران و ترکیه، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور، در سطوح عالی نمود عالی دارد که این موضوع می‌تواند تکیه‌گاه قابل‌اطمینانی برای توسعه روابط در سطوح مدیریت استانی و شهری باشد.

وی با اشاره به بسترهای توسعه کلان‌شهر تبریز متذکر شد: با در نظر داشتن محوریت گردشگری «تبریز 2018» و مشوق‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز، نقش فعالان اقتصادی ترکیه می‌تواند موثر باشد.

شهردار تبریز با تاکید بر روان‌سازی برنامه‌های متقابل گردشگری از سوی دو طرف، گفت: در کنار تقویت خطوط زمینی و هوایی، ارایه تسهیلات و مشوق‌های گردشگری، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و توسعه ارتباطات و مناسبات شهروندی، باید مد نظر باشد.

دکتر نجفی با بیان این‌که مذاکرات باید در مقام عمل نمود واقعی داشته باشد، بر لزوم تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری از قبیل حمل‌و‌نقل ترکیبی، پروژه‌های زیست‌محیطی و برنامه‌های عمران شهری تاکید کرد.

احمد آلتی‌بارماک استاندار ارزروم ترکیه نیز در این دیدار، با قدردانی از مهمان‌نوازی شهردار تبریز، به فرهنگ و تاریخ مشترک دو طرف اشاره کرد و افزود: استقرار دو شهر ارزروم و تبریز در مسیر جاده ابریشم و ارتباطات فرهنگی، تجاری و اجتماعی دو طرفین در این مسیر، از قدیم مورد توجه بوده است.

وی با بیان این‌که روابط اجتماعی تبریز و ارزروم امروز نیز در سطح ارزشمندی پیگیری می‌شود، گفت: زیرساخت‌های شهر تبریز با سرعت چشمگیری در حال تقویت است که این امر، می‌تواند زمینه‌های همکاری دو طرف را تقویت کند.

در پایان این دیدار، هدایایی از صنایع دستی تبریز و ارزروم توسط طرفین اهدا شد.

خبرنگار ارک خبر شعبان اسماعیل زاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا