توقيف 777 ميليارد ريال كالاي قاچاق در اصفهان/ انهدام 7 باند دانه درشت قاچاق كالا

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

توقيف 777 ميليارد ريال كالاي قاچاق در اصفهان/ انهدام 7 باند دانه درشت قاچاق كالا

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامي استان از توقيف 777 ميليارد ريال كالاي قاچاق و انهدام هفت باند بزرگ دانه درشت قاچاق كالا و رشد 84 درصدي پرونده هاي 10 ميليارد ريالي در هفت ماهه امسال خبر داد.

سردار” عبدالرضا آقاخاني” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: موضوع مبارزه با قاچاق كالا به عنوان يكي از اولويت هاي اول جرايم در سال 95 در دستور كار ويژه نيروي انتظامي قرار گرفت و در همين زمينه نيز فرماندهي انتظامي استان با تشكيل قرارگاه و استفاده از بسيج نيروها ، امكانات و تعامل با سازمان هاي ذي ربط در موضوع مبارزه با قاچاق كالا و ارز تمركز خود را بر روي مقابله با اين جرم قرار داد.

وي افزود: استان اصفهان به دليل اينكه در مركز كشور قرارگرفته و به عنوان شاهراه و كريدور اصلي اتصال جنوب به شمال است به همين جهت اين مسير در زمينه بار انداز، دپو و مصرف كالاهاي قاچاق مورد توجه باندها و شبكه هاي قاچاق است.

اين مقام انتظامي در ادامه به عملكرد هفت ماهه قرارگاه مذكور اشاره و تصريح کرد: نتيجه اقدامات صورت گرفته در اين قرارگاه منجر به کشف بيش از 777 ميليارد ريال كالاي خارجي قاچاق در اين مدت شد؛ اين رقم نسبت به مدت مشابه از رشد 80 درصدي برخوردار است.

وي افزود: پرونده هاي بالاي 10 ميليارد ريال قاچاق كالا 84 درصد و پرونده هاي بالاي 500 ميليارد ريال نيز 180 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتند.

اين مقام مسئول بيشترين محموله هاي كالاي قاچاق كشف شده در هفت ماهه امسال توسط پليس استان را لوازم صوتي و تصويري، قطعات دست دوم وسايل نقليه، بلوريجات، لوازم آرايشي و بهداشتي، كيف و كفش‌، البسه، برنج، پارچه و سيگار عنوان كرد.

سردار آقاخاني از توقيف 492 دستگاه خودروي سبك و سنگين كه حامل كالاي قاچاق بودند خبر داد و گفت: برابر قانون ، تمامي خودروهايي كه اقدام به حمل محموله هاي قاچاق كنند مصادره مي شوند.

فرمانده انتظامي استان در پاسخ به اين سوال كه آيا اقدامي در راستاي دستور مقام معظم رهبري مبني بر انهدام محموله هاي قاچاق صورت گرفته است يا خير؟ با تاكيد بر اينكه به هيچ عنوان كالاهاي قاچاق كشف شده وارد چرخه بازار نمي شوند اظهار داشت: در اين زمينه با همكاري سازمان هاي ذي مدخل بيش از 130 تن انواع كالاهاي خارجي قاچاق به ارزش 60 ميليارد ريال تا كنون منهدم شدند.

آقاخاني يكي از اقدامات ويژه پليس اصفهان در زمينه مبارزه با قاچاق كالا را برخورد با باندها و دانه درشت هاي اين جرم عنوان و تصريح کرد: با تلاش كارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي اين فرماندهي و اقدامات دقيق اطلاعاتي و عملياتي توانستيم در اين مدت هفت باند بزرگ و دانه درشت قاچاق كالا را شناسايي و منهدم كنيم.

فرمانده انتظامي استان نظارت و كنترل ويژه بر روي انبارها را از ديگر اقدامات خاص اين فرماندهي برشمرد و اظهار داشت: در اين خصوص دو طرح به اجرا گذاشته شد و يك طرح نيز در حال اجرا است که تا كنون 940 انبار مجاز و غير مجاز شناسايي شدند.

اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: در عمليات هايي كه تيم هاي نظارتي اين پليس به صورت محسوس و غير مجسوس از انبارهاي سطح شهر صورت گرفت مقادير بسيار زيادي كالاي قاچاق كشف و با صاحبان اين انبارها نيز برخوردهاي قانوني صورت گرفت.

وي اين اقدام را در راستاي جلوگيري از دپوي كالاي قاچاق عنوان كرد و گفت: اين طرح موجب دلگرمي و ايجاد موجي از رضايتمندي در بين توليد كنندگان كالاها و صنوفي كه اقدام به فروش كالاهاي داخلي مي كردند، شد.

سردار آقاخاني با بيان اينكه مشاهده شده برخي از قاچاقچيان از منازل خود به عنوان دپوي كالاهاي قاچاق استفاده مي كنند در اين زمينه هشدار داد و گفت: در صورتي كه اين محموله ها در منزلي يافت شود برخورد هاي لازم از طريق مراجع قانوني صورت گرفته و احتمال مصادره آنها نيز وجود دارد كه در اين زمينه هشدار مي دهيم كه از در اختيار گذاشتن منازل به افراد قاچاقچي خودداري كنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا