سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند

به گزارش ارک خبر کیانپور نماینده مجلس گفت: سیاست‌های خصمانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با تغییر دولت‌ها تغییر نکرده است و طبیعتا مسئولان و کارگزاران کشورمان هم نباید گردش قدرت بین جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها در این کشور را نشانه تغییر در سیاست‌های این کشور استکباری تعبیر کنند.

مجید کیان‌پور گفت: به تجربه ثابت شده مقامات آمریکایی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان نسبت به پایبندی آنان به قراردادها و تعهدات بین‌المللی امیدوار بود. حفظ تحریم‌های گذشته و وضع تحریم‌های جدید، این مسئله را اثبات کرده است. جمهوری اسلامی ایران هرگز به آمریکا اعتماد نداشته و ندارد.

وی خطرنشان کرد: برجام تا مادامی که توسط کشورهای غربی و آمریکا مورد احترام قرار گیرد توسط جمهوری اسلامی نیز احترام می‌شود اما اگر هر یک از آنان بخواهند خللی به برجام وارد کنند قطعا مقامات ارشد نظام واکنش درخوری نشان خواهند داد. قطعا مقامات مسئول برای هر تغییر رفتار غرب سناریوی ویژه و مخصوصی پیش‌بینی کرده‌اند که متناسب با تغییر رفتار آمریکا و غرب این سیاست‌ها را به صورت تدریجی به اجرا درخواهند آورد.

وی اتحاد و انسجام ملی را شرط تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: انسجام ملی تاثیر بسزایی در حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی دارد. مسئولان و گروه‌های سیاسی باید در جهت ارتقاء خلاقیت ملی، اقتصاد و اشتغال پایدار، رونق اقتصادی حرکت کنند. در مقطع رقابت‌های انتخاباتی نیز نامزدها و هواداران آن باید شایستگی‌های خود  را در دستورکار قرار دهند و از بداخلاقی‌های سیاسی که انسجام و وحدت ملی را خدشه‌دار می‌کند به شدت پرهیز کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: جریان‌های سیاسی باید بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 96 را از هم اکنون به خوبی پی‌ریزی کنند تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشکوه‌تر از 11 انتخابات گذشته برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا