استاندار آذربایجان‌شرقی: اهمیت ندادن به صادارت غیرنفتی علت اصلی مهاجرت روستاییان است

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اهمیت ندادن به صادارت غیرنفتی جزو علل اصلی مهاجرت روستاییان به شمار می‌آید.  

139406081029595515989734

منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، در نشست مشترک کمیته‌ی راهبردی و کارگروه توسعه‌ی روستایی و عشایری در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در بحث توسعه‌ی روستایی جای کار و تلاش در حجم بالاتر و با کیفیت بیشتر وجود دارد.

وی افزود: نسبت جمعیت در مقایسه با گذشته تغییر کرده و این نسبت 73 به 27 شده است و در برهه‌ای از زمان که قیمت نفت بالا رفت، حمایت از باغداری و صادرات غیرنفتی مانند فرش مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: قیمت بالای نفت باعث تخلیه‌ی روستاها و همچنین تشدید معضل حاشیه‌نشینی شد که این نیز به نوبه‌ی خود باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد روستایی شد.

جبارزاده بیان کرد: اگر در این برهه در ارج نهادن به اقتصاد و تولید کم‌‍ کاری شده است، امروز باید با سرلوحه قرار دادن عناوین اصلی اقتصاد مقاومتی در این راستا تلاش شود.

وی با اشاره به وجود 100 روستای نمونه در استان گفت: باید از پتانسیل‌های موجود در هر شهرستان به طور متناسب استفاده شود و طبق بررسی‌های انجام شده نزدیک به یک هزار میلیارد تومان منابع غیر دولتی و غیرخصوصی در روستاهای ما وجود دارد که با مدیریت درست می‌توان از آن بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت منابع و جهت‌دهی به ایده‌ها و افکار روستاییان و سودآور نشان دادن این منابع از جمله راهکار موفقیت در اجرای طرح توسعه‌ی روستایی است.

گفتنی است نشست مشترک کمیته‌ی راهبردی و کار گروه توسعه‌ی روستایی و عشایری آذربایجان‌شرقی در سالن همایش سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و با حضور مسئولان مربوطه و دهیاران و شوراهای منتخب در تبریز برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا