افتتاح اولین مرکز جداسازی پی وی سی از مس در شمالغرب کشور

اولین مرکز جداسازی پی وی سی از مس در شمالغرب کشور با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در تبریز افتتاح شد.

98977

به گزارش ایسنا، منطقه‎ی آذربایجان‌شرقی، “حجت‌الاسلام حبیب نوری” سرمایه‌گذار این مرکز در آیین افتتاحیه‌ اظهار کرد: با کمی دقت متوجه خواهیم شد که دگرگونی‌ها و رویدادهایی که در حال وقوع هستند با سرعت هرچه تمام‌تر اتفاق می‌افتند و در این میان همه‌ی افراد نقش دارند و بنابراین تمام فعالیت‎های ما باید در راستای افزایش سطح کیفی زندگی و استانداردهای آن و همچنین کاهش آلودگی باشد.

وی با اشاره به مواد آلاینده‌ی ناشی از سوختن سیم‌ها گفت: دی اکسید فوران یکی از این مواد مضر است که مضرات آن هزار برابر بیشتر از سیانور تخمین زده شده است و همچنین لازم به ذکر است این ماده اثرات زیانبار زیادی را بر سیستم ایمنی افراد دارد.

نوری افزود: در مجموع 286 تن سیم از خودروسازی‌ها و کارخانه‌جات جمع‌آوری شده است و هرچند این پیشرفت چشمگیر و قابل تحسین است، ولی کافی نیست و 85 درصد ظرفیت دستگاه خالی است و این نیز همت مسئولان را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: تبریز پس از تهران دومین مرکز فعال جمع‌آوری خودروهای فرسوده به شمار می‌آید و به همین ترتیب نیز مشهد و همدان پس از تبریز قرار دارند.

نوری خاطرنشان کرد: طرح خودروهای فرسوده به صورت کلید به کلید در تهران اجرا می‌شود و در تهران این طرح به طور موفقیت‌آمیزی اجرا شده است. بدین معنی که بلافاصله پس از تحویل خودروی فرسوده به مرکز اسقاط، مالک خودروی جدید را تحویل می‌گیرد.

وی افزود: حدود 55 ميليون ريال برای ارزش لاشه و گواهی اسقاط خودروی فرسوده، به حساب ایران خوردو واریز شده است و قسمتی نیز به صورت نقد در اختیار مالکان و متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: تاکنون 2690 خودرو پذیرش شده است که امید است تا با اجرای طرح‌هایی از این قبیل در راستای فرهنگ‌سازی زندگی پاک گام‌های مثبتی برداریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا