وزیر اطلاعات خبر داد، تایید کشته شدن یکی از سرکردگان داعش در مرز کشور بازدید وزیر اطلاعات از پژوهشگاه رویان

وزیر اطلاعات بر اهمیت حفظ امنیت کشور تاکید و اعلام کرد: پیدا کردن یک عامل انتحاری در شهر ۱۴ میلیون نفری تهران از پیدا کردن سوزن در انبار کاه دشوارتر است؛ اما وقتی لطف خداوند شامل حال ما شود، عامل انتحاری در میان میلیون‌ها نفر پیدا می‌شود.

57302684

ارک خبر- ایسنا، آیت الله سید محمود علوی شامگاه دوشنبه (هشتم آذر) در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر اسلام(ص) در مسجد رسول اکرم کرج برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ایشان و دو اختر آسمان امامت و ولایت، گفت: اسلام نسخه عزت‌آفرینی برای انسان‌هاست و پس از رحلت پیامبر (ص) تا همیشه ادامه خواهد داشت.

علوی افزود: پیامبر اسلام (ص) مبعوث شدند تا مردم در مسیر کمال قرار گیرند؛ از همین رو، راه و روش پیامبر (ص) باید ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به برکات اسلام برای ایران اشاره کرد و گفت: پس از ورود اسلام، ایران از وجود دانشمندان بهره‌مند شد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: اسلام هر کجا که وارد شد تحول‌آفرینی کرد؛ به همین دلیل غربی‌هایی که انصاف دارند اذعان می‌کنند که تمدنشان بر پایه تمدن اسلام بنا نهاده شده است.

این مسئول ادامه داد: حتی کسانی که پیامبر اسلام (ص) را قبول ندارند نیز به بی‌نظیری و نمونه بودن ایشان اذعان دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخ عربستان در دوران پیامبر اشاره و با بیان اینکه علاوه بر درگیری میان قبائل مختلف، فرهنگ منحطی نیز در سرزمین عربستان رواج داشت، تصریح کرد: پیامبر اسلام در 23 سال از رسالت خود میان ملت عربستان اتحاد و انسجام ایجاد کرد.

وزیر اطلاعات  در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت جمهوری اسلامی ایران اشاره و اعلام کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها دشمنان زیادی دارد که در صدد از بین بردن امنیت ما هستند.

علوی با بیان اینکه امنیت هدیه‌ای الهی است و بی‌دلیل در کشور حاکم نمی‌شود، افزود: امروز به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی حکیمانه ایشان، نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و غیره تلاش می‌کنند وحدت داخلی حفظ شود.

وزیر اطلاعات به ارکان اصلی تحرکات اطلاعاتی در کشور اشاره کرد و گفت: رکن اول، رصد حرکات مشکوک است؛ رکن دوم، اشراف اطلاعاتی به حرکات مشکوک و رکن سوم واردکردن ضربه به کسانی است که می‌خواهند امنیت کشور را خدشه‌دار کنند.

علوی بر اهمیت حفظ امنیت کشور تاکید و  اعلام کرد: پیدا کردن یک عامل انتحاری در شهر ۱۴ میلیون نفری تهران از پیدا کردن سوزن در انبار کاه دشوارتر است؛ اما وقتی لطف خداوند شامل حال ما شود عامل انتحاری در میان میلیون‌ها نفر پیدا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به آمادگی سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) همه بمب‌ها و مواد منفجره و عوامل انتحاری را شناسایی کرده و در آن واحد با وارد کردن ضربه به آنان، اجازه عملیاتی که امنیت را خدشه‌دار کند، نمی‌دهند.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تایید کشته شدن یکی از سرکردگان داعش در مرز کشور اعلام کرد: این فرد ابوعایشه کردی نام داشت و به همراه تعدادی دیگر از عوامل انتحاری در مرز کشور به هلاکت رسید.

علوی ادامه داد: این شخص قصد داشت وارد پایتخت شود اما با آمادگی سربازان گمنام امام زمان به هلاکت رسید.

وزیر اطلاعات در ادامه به مسائل داخلی کشور اشاره و تاکید کرد: اختلاف نظر در میان اقشار مختلف امری طبیعی است و نباید به دعوا ختم شود.

وی با اشاره به اختلافات میان جناح‌های سیاسی، گفت: جناح‌های مختلف درون نظام مانند فرزندان یک خانواده هستند که با همدیگر اختلاف‌سلیقه دارند؛ ولی نباید این اختلافات به دعوا ختم شود که این خواسته دشمن است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت منطق و استدلال در برخورد افراد با یکدیگر تصریح کرد: افراد سعی کنند مؤدبانه و با چاشنی محبت با هم سخن بگویند.

وزیر اطلاعات بر فراجناحی بودن دولت یازدهم صحه گذاشت و گفت: دولت تدبیر و امید برای همه خدمت می‌کند؛ در این دولت اصلاح‌طلب، مستقل، اعتدالی و اصولگرا جایگاه دارند باید بردارانه رفتار کنیم و دشمنی‌ها به دوستی تبدیل شود.

وزیر اطلاعات  در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از عدم رعایت احترام به بزرگان انقلاب و کسانی که در دوران ستمشاهی متحمل شکنجه شده‌اند، گفت: در برخی مواقع می‌بینیم که افراد جوان‌تر در مورد این افراد هر آنچه دلشان می‌خواهد به زبان می‌آورند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان پیش از انقلاب از بسیاری حرف‌هایی شنیدند که خوشایند نبود، گفت: آیت الله بهشتی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید باهنر و دیگران پیش از انقلاب از منافقان حرف‌های مختلفی شنیدند؛ در حالی که اکنون با همدیگر نامهربانی می‌کنیم که پسندیده نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا