شهردار اصفهان همزمان با روز جهانی معلولان مطرح کرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان همزمان با روز جهانی معلولان مطرح کرد

اجراي 30 ميليارد ريال پروژه مناسب‌سازي در شهر/ همكاري ويژه شهرداري در برگزاري جشنواره بين‌المللي تئاتر معلولان

شهردار اصفهان گفت: شهرداري اصفهان در سال جاري 30 میلیارد ريال بودجه برای مناسب‌سازی در قالب پروژه‌های مشخص در نظر گرفته است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، دكتر مهدي جمالي‌نژاد در حاشيه آيين تجديد ميثاق معلولان با شهدا كه در گلستان شهداي اصفهان برگزار شد، ضمن تبريك روز جهانی «افراد دارای ناتوانی و معلولیت» به معلولان اظهار كرد: امروزه حضور معلولان در بسياري از صحنه‌هاي مختلف اجتماعي نشان از استعداد بالاي اين عزيزان در عين محدوديت‌هاي فيزيكي دارد.

وي با اشاره به اينكه معلولان با روحيه بالاي خود موفقيت‌هاي چشمگيري در جامعه به دست آورده‌اند، افزود: در كشور ما اوج اين موفقيت‌ها در جانبازان سرافراز جنگ تحميلي متبلور شده كه پس از جنگ نيز در عرصه‌هاي گوناگون اجتماعي، سياسي، فرهنگي و ورزشي حضوري فعال و موفق داشته‌اند.

شهردار اصفهان با تاكيد بر اينكه معلوليت محدوديت نيست، تصريح كرد: طي چند سال گذشته و با تلاش مستمر سازمان بهزيستي، نقش‌آفريني و اميد به زندگي در معلولان كشور بيشتر شده و اين عزيزان به مرور مانند ساير شهروندان در اجتماع نقش‌آفريني كرده‌اند اما تا رسيدن به جايگاه مطلوب آنها در جامعه فاصله زيادي مانده است.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به فعاليت‌هاي شهرداري در راستاي مناسب‌سازي معابر و قسمت‌هاي مختلف شهر براي معلولان اشاره كرد و گفت: شهرداري اصفهان در سال جاري 30 میلیارد ريال بودجه برای مناسب‌سازی در قالب پروژه‌های مشخص در نظر گرفته و اجرا كرده و در حال حاضر 70 پروژه مناسب‌سازی توسط معاونت عمران و سازمان طراحی شهرداری اصفهان در حال انجام است تا شهری بدون مانع برای تردد معلولان که قشر تأثیرگذار جامعه به شمار می‌روند، داشته باشیم.

جمالي‌نژاد ادامه داد: بر اساس آمارها و گزارش‌های مختلف دستگاه‌هاي ذي‌ربط، شهرداری اصفهان در بین تمامی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در امر مناسب‌سازی‌ها وظایفی بر عهده دارند، بهترین عملکرد را در سطح کشور داشته است.

وي با اشاره به حجم بالاي پياده‌روسازي‌ها طي يك سال گذشته در شهر بيان كرد: شهرداري اصفهان در پياده‌روسازي نيز مانند آسفالت‌ريزي دست به نهضتي بزرگ زده و بسياري از پياده‌رو‌هاي شهر طي يك سال گذشته مناسب‌سازي شده است.

شهردار اصفهان همچنين به برگزاري چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین به میزبانی اصفهان اشاره  و اضافه كرد: شهرداري اصفهان در برگزاري اين جشنواره با بهزيستي اصفهان همكاري و تعامل ويژه‌اي داشته است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا