100عروس داماد بسیجی کاشانی تا بهشت همسفر شدند

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

100عروس داماد بسیجی کاشانی تا بهشت همسفر شدند

در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان جشن عروسی همسفر تا بهشت برای 100 نوعروس داماد بسیجی کاشانی برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به همت مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری کاشان، پایگاه شهدای 15 خرداد شهرداری کاشان و حوزه خواهران مقاوت بسیج حضرت زهرا(س) جشن عروسی همسفر تا بهشت برای 100 نوعروس داماد بسیجی کاشانی برگزار شد.

مهدی نادعلی فرمانده حوزه 15خرداد شهرداری کاشان با بیان اینکه با هدف ساده زیستی و ترویج روحیه بسیجی در میان جوانان جشن همسفر تا بهشت برپا شده است گفت: برپایی اینگونه آیین ها موجب ترویج فرهنگ ازدواج ساده و استوار شدن پایه های زندگی زوج های جوان می شود.

در جشن همسفر تا بهشت که در سالروز ازدواج پیامبر اکرم و حضرت خدیجه برگزار شد، حجت الاسلام علی باغستانی کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه وجود زن در پیشگاه خدا دارای ارج و قرب بالایی است اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها  یعنی زن مایه آرامش مرد آفریده شده است و به واسطه زن مرد آرامش می یابد و اگر زن نتواند آرامش را در خانه تزریق کند موجب بروز اختلاف می شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امروزه فرهنگ و ایده های غلط موجب لغزش اعتقادی شده است و موفقیت کانون زندگی در گرو مودت مستمر قرار دارد.

باغستانی با اشاره به اینکه زن و مرد باید اخلاق پسندیده داشته باشند گفت: خوش رفتاری، ناموس داری، گشاده رویی و با نشاط بودن در زندگی کانون خانواده را گرم تر و استوار تر می سازد.

خانم کریمی دبیر اجرایی جشن عروسی همسفر تا بهشت و فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا با اشاره به اینکه 15 سال این برنامه در کاشان در حال برگزاری است، بیان کرد: جشن همسفر تا بهشت با هدف هویت بخشیدن به تفکر بسیجی و ایجاد پیوند ناگسستنی بین خانواده ها با همکاری سایر بنیادها برپا می شود که امسال شهرداری کاشان در برپایی این جشن سهم عظیمی داشته است.

در این جشن که در آستانه هفته وحدت با اجرای تئاتر طنز و موسیقی همراه بود، به زوج های کاشانی هدایای ویژه ای تعلق گرفت و در میان شادی و شور و دعای حاضرین، عروس و داماد ها به نکاح یکدیگر درآمدند و با یکدیگر تا بهشت همسفر شدند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا