در هفتادوپنجمین جلسه شورای مسکن استان مطرح شد

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

در هفتادوپنجمین جلسه شورای مسکن استان مطرح شد:

تحویل 95 درصد واحدهای مسکن مهر استان به متقاضیان/ رفع نواقص موجود در واحدها دلیل به تعویق افتادن زمان تحویل/ هرگونه تبلیغات مسکن بدون مجوز، غیرقانونی است و رسانه منتشرکننده باید پاسخگو باشد

استاندار اصفهان در این جلسه با توجه به الگو بودن استان در بحث آماده سازی واحدهای مسکن مهر در کشور گفت: واگذاری عملیات آماده سازی به شهرداری ها از طریق تفاهم نامه، ایده بسیار خوبی بوده تا بتوان مشکلات موجود در واحدهای مسکن مهر را مرتفع نمود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، در جلسه شورای مسکن استان که به ریاست رسول  زرگرپور استاندار و با حضور مدیران کل و اعضای شورای مسکن استان انجام شد، حجت ا… غلامی مدیرکل راه وشهرسازی در ابتدا با ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای مسکن مهر در استان گفت: استان اصفهان با تعداد 154 هزار و 137 واحد مسکن مهر شهری  طبق برنامه تاکنون توانسته است تعداد 146 هزارو 99واحد را به افتتاح رساند وتعداد 12 هزارو 418 واحد نیز باقیمانده که با رفع نواقص موجود در آن، تا پایان سال به افتتاح خواهد رسید .

غلامی با توجه به اینکه یکی از مشکلات موجود در سایت واحدهای مسکن مهر بحث آماده سازی واحدها بوده اظهار داشت: بحث آماده سازی واحدهای مسکن مهر در استان تاکنون در 40 شهر در سطح استان طبق تفاهم نامه فی مابین به شهرداری تحویل شده که بحث جدول گذاری، آسفالت ، فضای سبز و …. را شامل می شود و به عنوان الگویی در کشور در حال اجراست.

وی تصریح کرد: این عمل در ازای تحویل 369 هکتار زمین دولتی، 6954 تن قیررایگان و از طریق نقدی از محل یارانه ها به میزان 65 میلیاردو 900 میلیون ریال توسط اداره کل راه وشهرسازی استان به شهرداری ها انجام شده است .

رسول زرگرپور استاندار اصفهان با توجه به موارد مطرح شده توسط اعضا در این جلسه عنوان داشت: از 210 هزار واحد مسکن مهر استان که در قالب شهری و روستایی در برنامه مطرح بوده تاکنون 95 درصد محقق شده و 5 درصد مابقی نیز با توجه به عزمی که وجود دارد نسبت به بالا بردن کیفیت ورفع نواقص موجود اقدام وتا پایان سال به بهره برداری و افتتاح می رسد .

وی افزود: واگذاری عملیات آماده سازی به شهرداری ها از طریق تفاهم نامه ایده بسیار خوبی بوده تا بتوان مشکلات موجود در واحدهای مسکن مهر را مرتفع نمود .

زرگرپور درخصوص مدارس ساخته شده در سایتهای مسکن مهر استان نیز گفت: جهت احداث 120 مدرسه مورد نیاز در سایتهای مسکن مهر استان با پیشنهاد اداره کل راه وشهرسازی 50درصد هزینه توسط وزارت آموزش و پرورش و 50درصد توسط وزارت راه وشهرسازی تامین می گردد تا مدارس این واحدها نیز احداث و تحویل گردد .

استاندار خواست تا از طریق رسانه های گروهی اطلاع رسانی لازم جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی توسط اشخاص و یا شرکت ها جهت پیش فروش و فروش ساختمان های غیر مجاز انجام پذیرد تا مردم متضرر نگردند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا