جهت‌گیری جشنواره عکس فیروزه، باید متوجه چشم‌انداز گردشگری ۲۰۱۸ باشد

پایگاه خبری ارک خبر:تبریز:

شهردار تبریز:

جهت‌گیری جشنواره عکس فیروزه، باید متوجه چشم‌انداز گردشگری ۲۰۱۸ باشد

شهردار تبریز تاکید کرد: جهت‌گیری برگزاری جشنواره عکس فیروزه، باید متوجه اهداف ملی و بین‌المللی و چشم‌انداز گردشگری تبریز ۲۰۱۸ باشد.

 دکتر صادق نجفی، در نشست هم‌اندیشی شورای سیاستگذاری جشنواره عکس فیروزه در سازمان فرهنگی و هنری شهردار تبریز،  با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: حرکت ارزشمندی که در قالب جشنواره عکس فیروزه آغاز می‌شود، حامل تاثیرات ماندگار برای فرهنگ و تاریخ شهر است.

وی ادامه داد: جشنواره عکس فیروزه، با گذشت شش دوره از برگزاری، به قوام رسیده و معتقدم باید کم و‌ کیف برگزاری آن، در یک روند حرفه‌ای و با برخورداری از ساختار منسجم تشکیلاتی، تداوم یابد.

شهردار تبریز متذکر شد: به همین منظور، نقاط ضعف و قوت شش دور گذشته باید در یک کمیته ویژه بررسی، احصا و ایده‌های جدید برآورد شود.

 

وی با بیان این‌که این پروژه مهم فرهنگی علی‌رغم توفیقات مهم در شش دوره گذشته، هنوز آن‌طور که باید، در بین عموم مردم مطرح نشده است، گفت: رویکردهای جشنواره هفتم باید در کنار مخاطب خاص، افزایش گستره مخاطبان عام را نیز  مورد توجه قرار دهد.

دکتر نجفی به نقش تاریخی جشنواره فیروزه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که تصاویر دهه‌های پیش تبریز به عنوان اسناد نفیس و گرانقدر تلقی می‌شود؛ بنابراین تصاویری که با برگزاری جشنواره عکس فیروزه، از وضعیت فعلی شهر ثبت می‌شود، به عنوان میراث ارزشمند برای آیندگان ثبت خواهد شد.

 

شهردار تبریز اظهار داشت: تبریز از شهرهای محوری کشور در ارتباطات بین‌المللی است، با این حال، در مناسبات فرهنگی کشورمان با سایر ملل، از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرمان کمتر یاد می‌شود؛ جبران این این نارسایی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در ارتباطات بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: جایگاه عکاسی، به عنوان هنری که بیشترین ارتباط بصری را با مخاطب برقرار می‌کند، در این خصوص بارز است و جشنواره فیروزه نیز باید حول همین محور حرکت کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا