نگاه یک عضوشورای شهرتهران و ارتباط آلودی هوا و منشور حقوق شهروندی

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، پرویز سروری روز سه شنبه در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ماده یک منشور حقوق شهروندی گفته شده که همه شهروندان از حق حیات برخوردارند، گفت: این در حالیست که معضل آلودگی هوا مردم تهران را از پای در می آورد و دولت بدهی 18 هزار میلیارد تومانی اش به شهرداری تهران که درواقع بدهی به مردم تهران است را نمی پردازد.
این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه اگر رعایت فرایند قانونی حقوق شهروندی برای عملیاتی شدن آن، اظهار کرد: اگر حقوق شهروندی فرایند قانونی را طی نکند، امکان تحقق ندارد.
وی ادامه داد: براساس این سند نمی توانیم حق داشتن هوای پاک را از مردم سلب کنیم اما شاهدیم که مساله آلودگی امروز مردم را با وجود این سند از پای درمی آورد.
سروری گفت: در قانون تخلفات رانندگی، دولت باید بدهی های خود به شهرداری از جمله یکهزار و 139 میلیارد تومان که برای توسعه حمل و نقل ریلی است را بپردازد.
وی همچنینن به سهم 50 درصد دولت در تخریب بافت فرسوده که به گفته او، 342 میلیارد تومان است، اشاره کرد و خواهان پرداخت این مطالبات شد.
وی با یادآوری اینکه هم اکنون حمل و نقل عمومی الزام به توسعه دارد در حالی که دولت بی توجهی مالی می کند، ادامه داد: مهم ترین عنصر تاثیرگذار آلودگی ناشی از سوخت اتومبیل ها است و وقتی این حق حیات از سمت دولت مورد بی توجهی قرار می گیرد آن وقت از چه کسی باید پیگیری کنیم.
سروری تاکید کرد: اگر الزام های قانونی برای تحقق سند حقوق شهروندی وجود نداشته باشد، نمی توانیم کاری از پیش ببریم و این سند به وسیله ای برای تبلیغات انتخاباتی یا استفاده ابزاری تبدیل خواهد شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/6539 / 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا