مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در بازدید از شهرک صنعتی مورچه خورت عنوان کرد: تولید کشور بدون متوازن سازی نرخ سود بانکی با نرخ تورم رونق نخواهد یافت

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در بازدید از شهرک صنعتی مورچه خورت عنوان کرد:
تولید کشور بدون متوازن سازی نرخ سود بانکی با نرخ تورم رونق نخواهد یافت

نشست بررسی مشکلات شهرک صنعتی مورچه خورت با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان و هیات مدیره شرکت خدماتی این این شهرک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، محمد جواد بگی در این نشست که در دفتر هیات مدیره شهرک صنعتی مورچه خورت برگزار شد، گفت: شهرک صنعتی مورچه خورت جزو بهترین شهرک های صنعتی کشور است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان با تاکید برعزم جدی این شرکت در جهت رفع موانع و مشکلات موجود و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی استان گفت: بازدید از شهرک های صنعتی و واحدهای مستقر درآنها در جهت شناسایی مشکلات و تلاش در جهت رفع آنها، تاکنون جزو مهمترین برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان بوده است. در این راستا تامین آب شهرک با انعقاد قرارداد با آبفا به میزان 10 لیتر بر ثانیه در دستور کار قرار گرفته است و ان شاء الله در سال آتی اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات گسترده بخش های تولیدی کشور و به ویژه نرخ بالای تسهیلات بانکی  گفت: تولید در کشور تا زمانی که نرخ تسهیلات بانکی وهزینه تامین مالی شرکت ها با نرخ تورم متوازن نگردد، رونق نخواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه تولید بدون جذب سرمایه و دارا بودن سرمایه در گردش امکان پذیر نخواهد بود، افزود: متاسفانه در کشوربه دلیل ضعف سیستم های تامین مالی مانند بورس و … استفاده از تسهیلات بانکی یکی از مهمترین روش های تامین مالی شرکت های تولیدی است که نرخ بالای تسهیلات بانکی عملا قدرت رقابت را از بخش تولید سلب کرده است.
محمدجواد بگی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از واحدهای صنعتی کشور، واحدهای کوچک و متوسط هستند افزود: به منظور حمایت از صنایع کوچک ، نیازمند این هستیم که قوانین صنایع کوچک و متوسط با قوانین صنایع بزرگ متفاوت باشد. وی افزود: به همین دلیل باید در قوانین به نحوی از صنایع کوچک و متوسط حمایت نمود تا زمینه رشد و تبدیل آنها به صنایع بزرگ تسهیل گردد.
در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در راستای عارضه یابی و بررسی طرح های مشمول تسهیلات طرح رونق ، از واحدهای منتخب شهرک صنعتی مورچه خورت مانند واحد های صنعتی مس قائم، مونا پلیمر و بهسازان بازو  بازدید نمود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا