بخش بزرگی از صنعت کشور هنوز بصورت سنتی اداره می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان:

بخش بزرگی از صنعت کشور هنوز بصورت سنتی اداره می شود

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: بخش بزرگی از صنعت کشور هنوز بصورت سنتی اداره می شود و سرمایه گذار خود مدیریت و حسابداری، مسئولیت امور اداری و بازرگانی، خرید و فروش و نظارت بر تولید را برعهده دارد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ‘ محمدجواد بگی’ اضافه کرد: حجم بالای تمرکز کارآفرینان بر مقوله های متفاوت و حتی متضاد از یکسو سبب فشار مضاعف بر فعالان اقتصادی کشور شده است و از سوی دیگر به دلیل عدم تقسیم کار مناسب و تخصص گرایی، آنها از دست یابی به فناوری های روز و روش های نوین مدیریتی دور مانده اند.
وی ادامه داد: همه این موارد سبب کاهش رقابت پذیری، افزایش بهای تمام شده محصولات و افت سطح کیفی و کاهش نوآوری در ارائه محصولات شده است.
وی با انتقاد از استقرار مدیریت سنتی در بخش قابل توجهی از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی استان اصفهان و کشور گفت: اصلاح ساختار مدیریتی صنایع و بخش های تولیدی و استفاده از فناوری های نوین مدیریتی از گام های ضروری است که موجب پیشرفت صنعت کشور، ارتقای سطح کیفی محصولات و افزایش قدرت رقابت پذیری تولید داخلی می شود.
بگی، اصلاح نحوه مدیریت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی از شیوه سنتی به شکل مدرن و مطابق با علوم روز مدیریتی را ضروری دانست و گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور و شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گام هایی در جهت ارتقای سطح دانش مدیریتی مدیران و کارکنان شرکت های مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی با دوره های آموزشی هدفمند برداشته اند.
وی از برگزاری بخش قابل توجهی از این دوره های آموزشی بصورت رایگان خبر داد و افزود: این شرکت با پرداخت بیش از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های دوره های آموزشی ویژه فعالان اقتصادی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان یا کارکنان آنها گام مهمی در اصلاح شیوه مدیریت صنایع استان برداشته است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان اظهارکرد: فرهنگ سازی مبتنی بر کاهش ضایعات، افزایش بهره وری و ارتقای کیفی محصولات در حوزه صنعت الزامی است و باید مراکز تحقیق و توسعه صنایع کوچک با توجه به میانگین عمر سه ساله محصولات تولیدی در این حوزه، فعال باشند.
۷۶ مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با ۱۲ هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
همچنین اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا