افتتاح نخستین پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی جنوب شرق در هیرمند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد :مرحله نخست این پایانه توسط سیدمحمدحسن میری یکی از صادر کنندگان نمونه استان با سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
نادر میرشکار با بیان اینکه گستره این پایانه مرزی در مجموع 150 هزار متر مربع است که در سه مرحله ساخته خواهد شد گفت: عملیات ساخت مرحله نخست این پایانه تخصصی صادراتی از اوایل امسال آغاز شد و در مدت هشت ماه به اتمام رسید.
وی افزود: مرحله نخست این پایانه شامل باسکول 80 تنی، ساختمان های اداری برای استقرار ادارات دولتی و شرکت های صادراتی، سردرب و محل ورود و خروج، مهمانسرا، محل تخلیه و بارگیری و محل استراحت رانندگان است.
وی ادامه داد: در 2 مرحله بعدی انبارهای مسقف، سردخانه، مرکز بسته بندی کالا و محل برگزاری نمایشگاه تخصصی مرزی میان ایران و افغانستان راه اندازی خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزایش صادرات غیر نفتی، توسعه روابط ایران و افغانستان و افزایش تردد تریلی های 2 کشور در مرز با هدف روان سازی تبادلات اقتصادی تجار را از جمله برخی مزایای راه اندازی این پایانه تخصصی در هیرمند ذکر کرد.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا استان سیستان و بلوچستان ایران حدود 300 کیلومتر با ولایات نیمروز و فراه افغانستان هم مرز است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316/ 1354
خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: پروانه امانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا