گلباران مجسمه آتش نشان در رشت

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، مردم نوعدوست رشت با شنیدن خبر فروریختن ساختمان پلاسکو و به شهادت رسیدن جمعی از آتش نشانان در این حادثه با گذاشتن گل بر روی مجسمه آتش نشان واقع در فلکه رازی رشت مقابل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، از آتش نشانان فداکار تجلیل کردند.
همچنین در ایستگاه های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت پارچه های سیاه برافراشته شده و به یاد آتش نشانان شهید حجله برپا شده است.
همچنین شهروندان رشت غروب روز گذشته (جمعه ) نیز با حضور در ایستگاه شماره چهار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با روشن کردن شمع و قرائت فاتحه ابراز همدردی شان را با آتش نشانان فداکار حادثه پلاسکو ابراز داشتند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در پی به شهادت رسیدن جمعی از آتش نشانان حادثه پلاسکو پیام تسلیت منتشر کرد.
در پیام بابک رمضانی که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار خبرگزاری ایرنا، قرار گرفته، آمده است: ضایعه جانکاه شهادت جمعی از آتش نشانان دلاور و جان بر کف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران بزرگ در جریان امداد رسانی به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو مایه شوک، تاسف و اندوه آتش نشانان سراسر کشور به ویژه آتش نشانان استان گیلان شد.
در ادامه این پیام افزوده شده: اطمینان داریم قطرات خون بر زمین ریخته این دلاور مردان و بلند همتان آتش نشان موجب عزت، سربلندی و سرافرازی آتش نشانان قهرمان میهن عزیزمان خواهد شد و عزم این عزیزان را برای انجام رسالت خطیرشان که همانا نجات جان و مال همنوعان است افزون خواهد کرد.
ساختمان تجاری پلاسکو روز گذشته (پنجشنبه) دچار حریق شد و به دلیل حجم گسترده آتش و فرسودگی ، فرو ریخت که در پی این حادثه، تعدادی از آتش نشانان فداکار زیر آوار ماندند.
هیات دولت نیز در اطلاعیه ای ، با تجلیل از بزرگ مردان ایثار و فداکاری که در حادثه آتش سوزی مجتمع پلاسکو جان باختند، امروز (شنبه دوم بهمن ماه) را عزای عمومی اعلام کرد.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمن کلانشهر رشت، 12 ایستگاه آتش نشانی دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا