نخستین شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار در کاشان راه اندازی می شود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

مهدی جهادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این شرکت تعاونی توسط زنان سرپرست خانوار و معلولان شهرهای جوشقان و کامو راه اندازی می شود.
وی شمار اعضای این شرکت تعاونی را بیش از 30 نفر از معلولان و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش اداره بهزیستی کاشان بیان کرد و افزود: عمده فعالیت شرکت در زمینه تولیدات و بسته بندی محصولات بومی محلی خواهد بود.
رئیس اداره بهزیستی کاشان تصریح کرد: مقرر شده است برای تسهیل در راه اندازی شرکت تعاونی که با همکاری گروه های همیار معلولان و زنان سرپرست خانوار شکل می گیرد، این اداره وام هایی با بهره 4 درصد در اختیار اعضا قرار دهد.
وی هدف از راه اندازی شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار و معلولان را ایجاد اشتغال پایدار، خوداتکایی و تقویت و توانمندسازی این قشر از جامعه برشمرد.
به گفته وی با هدف سهولت در تاسیس و راه اندازی این شرکت تعاونی نشست هایی با مدیر جهاد کشاورزی و رئیسان کمیته امداد امام خمنی (ره)و اداره تعاون، کار و رفاه شهرستان کاشان و هچمنین شهرداران شهرهای جوشقان و کامو برگزار شده است.
جهادی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و مشارکت عقل و خرد جمعی و بهره برداری مفید از امکانات مشترک اداره های بهزیستی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و صندوق مهر امام رضا هرچه سریعتر این شرکت تعاونی راه اندازی شود.
شهرهای جوشقان و کامو از توابع بخش قمصر نیز با بیش از هشت هزار هکتار وسعت در 80 کیلومتری کاشان قرار دارند.
حدود 11 هزار نفر در شهرستان کاشان از خدمت سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا