صدور شانزدهمین مجوز استاندارد حلال برای کشتارگا‌ه‌های مرغ کشور در بوشهر

پایگاه خبری ارک خبر-بوشهر:

معاون سازمان ملی استاندارد مطرح کرد

صدور شانزدهمین مجوز استاندارد حلال برای کشتارگا‌ه‌های مرغ کشور در بوشهر

 

معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد گفت: شانزدهمین مجوز استاندارد حلال برای کشتارگا‌ه‌های مرغ کشور در بوشهر و برای کشتارگاه جیان مرغ صادر شد.

به گزارش ارک خبربه به از فارس، وحید مرندی مقدم بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران کشتارگاه‌های مرغ در بوشهر اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد بدنبال صدور نشانه استاندارد برای واحدهای تولیدی است که انتظار می رود صدور این نشان برای واحدهای تولید گوشت قرمز، خرما و زعفران تا پایان سال جاری انجام شود.

وی اضافه کرد: هر چند به دلیل گستردگی استانداردهای حلال، تاکنون به جز کشتارگاه‌های مرغ اقدامی برای استانداردسازی در این حوزه انجام نشده اما با اولویت قرار دادن محصولات صادراتی، در حال تدوین این استانداردها هستیم.

معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: دامنه استاندارد حلال تنها محدود به کشتارگاه‌ها نیست بلکه رستوران‌ها و مراکزی که اقدام به تهیه، طبخ و در دسترس قرار دادن غذا می‌کنند نیز باید این استانداردها که به زودی ابلاغ می شود را رعایت کنند.

وی با اعلام گردش مالی 2 هزار و 500 میلیارد دلاری صنایع غذایی حلال در سطح دنیا، عنوان کرد: استراتژی سازمان ملی استاندارد گرفتن بازارهای صنایع حلال در سطح جهان برای برآورده کردن نیاز مسلمانان است که اگر حتی بین 5 تا 10 درصد از این بازار به دست گرفته شود عملا کشور برای تامین نیازهای مالی خود به صادرات نفت نیازی ندارد.

مرندی مقدم با اعلام وجود بیش از 200 برند حلال مواد غذایی در سطح دنیا اظهار داشت: با کیفی سازی استانداردها در حوزه صنایع حلال، بدنبال ایجاد یک برند در این زمینه برای کشورهای اسلامی هستیم.

دکمه بازگشت به بالا