مسدودسازی مسیر رودخانه‌ها در آذربایجان‌ شرقی تهدیدی برای آینده

پایگاه خبری ارک خبر-اذربایجان شرقی:

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی:

مسدودسازی مسیر رودخانه‌ها در آذربایجان‌ شرقی تهدیدی برای آینده

 

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه در نقاط مختلفی، مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها با سازه‌های ساختمانی و یا به شکل‌های دیگر مسدود شده که تمام این‌ها از نظر پدافند کالبدی، تهدید و موجب نگرانی برای آینده استان است.

به گزارش ارک خبربه نقل از نصر، احمد جهانسری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان، افزود: پدافند غیرعامل استان بدون هیچ قصدی تنها تلاش‌ دارد مشکلات موجود استان را شناسایی تا به موقع این موانع را بدون بروز خسارت رفع کند.

وی با بیان این که ماموریت اصلی پدافند غیرعامل حفظ جان انسان‌هاست، اظهار کرد: اولین بحث در این زمینه فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و آموزش در حوزه‌های هشت‌گانه بود که این امر با همکاری مدیریت ارشد استان و دیگر مسوولان استانی به خوبی پیش رفته است.

جهانسری ادامه داد: یکی از بخش‌های پدافند غیرعامل، بحث پدافند کالبدی در خصوص ساختمان‌ها و آمایش سرزمینی بود که در اولین جلسه برگزار و با فراخوان انجمن مشاوران استان شرکت‌های بزرگی حضور یافتند.

وی گفت: متاسفانه در گذشته هر پروژه‌ای در استان اجرا می‌شد شرکتی برای ارایه پیوست پدافند غیرعامل در استان وجود نداشت، بنابراین لازم بود تا شرکت‌ها آموزش داده شوند که این کار توسط انجمن پدافند غیرعامل انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از آموزش یک هفته‌ای طرح نمونه پیوست پدافند غیرعامل سازه‌های مسکونی و تجاری از این شرکت‌ها گرفته شد که در نهایت 10 شرکت توانستند گرید پدافند غیرعامل را بگیرند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: این کار اقدامی بزرگ در استان و حضور بخش خصوصی در این امر باعث خوشحالی ما بود و در فراخوان‌های بعدی شرکت‌هایی که توانایی اخذ گرید را دارند می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای مهم که انجام شده تشکیل انجمن علمی پدافند غیرعامل استان است که می‌تواند در راستای آموزش‌های تخصصی و انجام پروژه‌های بزرگ کمک بسیاری انجام دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا