پذیرفته شدن 4 شرکت فناور در شهرک فناوری اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

پذیرفته شدن 4 شرکت فناور در شهرک فناوری اصفهان

شورای راهبری شهرک فناوری اصفهان با ترکیب جدید اعضاء، با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، معاون، مدیران و کارشناسان معاونت صنایع کوچک در شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، محمد جواد بگی در آغاز این نشست با بیان ضرورت و اهمیت توسعه شرکت های دانش بنیان  تصریح کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان با ایجاد ارزش افزوده بالا، از نیازهای اصلی امروز استان و کشور است و به همین منظور شهرک فناوری اصفهان برای سامان دهی، مدیریت و تجمیع این شرکت ها تاسیس شد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان با اشاره به وجود حجم بالای نیروی کار تحصیل کرده و متخصص در کشور از یک سو و مشکلات آلودگی هوا و زیست محیطی از سوی دیگر، افزود: به منظور ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده و همچنین رفع مشکلات زیست محیطی ناگزیر به توسعه اقتصاد دانش بنیان هستیم.
وی در ادامه تصریح کرد: فاز یک این شهرک ۶۰ هکتار، فاز عملیاتی آن ۳۰ هکتار و افق توسعه این شهرک صنعتی ۶۰۰ هکتار است که در کیلومتر ۳۹ آزاد راه اصفهان – تهران قرار دارد.
محمد جواد بگی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان طی سال های گذشته ضمن فراهم آوری زیرساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره‌ای زمینه ارائه حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم جهت ایجاد کسب کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری‌های جدید را در این شهرک صنعتی فناوری فراهم آورده است.
لازم به ذکر است این شورا از مدیران شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان، اساتید دانشگاه، نمایندگان انجمن ها و تشکل های فعال در حوزه های مختلف تخصصی، مدیران فعال واحدهای صنعتی، نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان، تشکیل شده است.
در پایان چهار شرکت فناور تولیدی«پارس شیمی»، «پاک انرژی کیهان»، «سروش صنعت» و یک واحد فناور از مرکز رشد دانشگاه مبارکه با طرح «تولید سیستم محرک شیرهای برقی» متقاضی زمین در شهرک فناوری به ارایه طرح های خود پرداختند، که این طرح ها مورد تایید شورا  قرار گرفت و مقرر شد پس از تایید معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و مدیران فناوری کشور، زمینه استقرار آنها در شهرک فناوری اصفهان فراهم گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا