کشف ۱۲۵ کیلوگرم مصنوعات طلای قاچاق

پایگاه خبری ارک خبر:

کشف ۱۲۵ کیلوگرم مصنوعات طلای قاچاق

اقتصاد پنهان-سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اقدامات اطلاعاتی-عملیاتی سربازان گمنام امام(عج) سه باند قاچاق سازمان‌یافته طلا در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و کردستان شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد پنهان، قاسم خورشیدی با اعلام این خبر افزود: طی این عملیات‌ها، 125 کیلوگرم طلا به ارزش 15 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: عوامل این باندها، انواع طلاجات را از کشور ترکیه با جاسازی در اتوبوس‌ها و نیز از کشور امارات از طریق دریا، با هدف فروش در استان‌های مختلف وارد کشور نمودند که با اقدام به‌هنگام سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته خورشیدی بر اساس تحقیقات انجام شده در این پرونده در استان آذربایجان غربی، عوامل این باند از اوایل سال 94 تا کنون بیش از 12 مرتبه و در مجموع 254.4 کیلوگرم طلا را به صورت سازمان‌یافته و از طریق روش جاسازی در اتوبوس‌های مسافربری وارد کشور کرده‌اند و این‌بار در حال قاچاقِ 41 کیلوگرم طلا دستگیر شدند.
سخنگوی ستاد با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 500 کارگاه ساخت مصنوعات طلا در استان اصفهان گفت: بواسطه قاچاق مصنوعات طلا بیش از نیمی از کارگاه‌ها با تعطیلی و یا رکود مواجه هستند که انتظار می‌رود تلاش مجموعه دستگاه‌های مبارزه‌کننده‌ی با قاچاق نتیجه‌بخش بوده و موجب رونق دوباره تولیدات داخلی شود.
سخنگوی ستاد در تشریح چرایی و چگونگی قاچاق مصنوعات طلا به کشور گفت: بررسی ‌ها حاکی از آنست که به دلیل پایین بودن دستمزد ساخت و بهتر بودن طرح‌ها، انواع طلاجات در کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور ترکیه تولید و پس از حکاکی کد کارگاهی ایران بر روی آن‌ها به داخل کشور قاچاق می‌‌شوند.
خورشیدی تصریح کرد: مطابق تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت می‌تواند برای خرید و فروش، حمل و نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند، مقرراتی را وضع نماید که تخلف از آن در حکم قاچاق محسوب می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا