کشف 20 قبضه گلوله توپ و خمپاره عمل نکرده در سرپل ذهاب

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

شهرام مظفری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب حین انجام عملیات گشت زنی این میزان مهمات را کشف کردند.
وی اظهار کرد: این مهمات عمل نکرده در یک منطقه جمع آوری و به نیروهای نظامی مستقر در منطقه نیز اطلاع رسانی شد تا نسبت به انهدام و یا خنثی سازی و انتقال آنها اقدام کنند.
منطقه هاوان در محدوده 330 هکتاری شکار و تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی سرپل ذهاب واقع شده است.
مظفری زاده گفت: با توجه به اینکه این مناطق محل چرای دام های متعلق به دامداران و عشایر است، از گروه های پاکسازی مرکز مین زدایی درخواست می شود تا نسبت به پاکسازی، خنثی سازی و جمع آوری این مهمات عمل نکرده اقدام کنند تا شاهد انفجار و حوادث ناگواری برای دامداران و عشایر و همچنین اتلاف دام های متعلق به این قشر نباشیم.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با سه هزار و 800 هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه ، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط ، پلک، تنگرس ، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی ، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو ، سار و فاخته است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، واقع شده و 48 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
از مجموع 48 کیلومتر نواری مرزی سرپل ذهاب با عراق، هم اکنون 15 کیلومتر از نوار مرزی در جوار روستاهای قلمه، بیشکان، هاوان و باویسی از توابع این شهرستان، آلوده به مین و مهمات عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی است.
هم اکنون یک گروه مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در روستای باویسی از توابع سرپل ذهاب مشغول پاکسازی زمین های آلوده به مین و مهمات عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی هستند.
7079/3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا