۳۰۰ راهنمای گردشگری به یزد سفر می‌کنند/ یزد آماده میزبانی

پایگاه خبری ارک خبر-یزد:

از ۴۵ کشور جهان؛

۳۰۰ راهنمای گردشگری به یزد سفر می‌کنند/ یزد آماده میزبانی

 

یزد ـ ۳۰۰ راهنمای گردشگری از ۴۵ کشور جهان پس از شرکت در کنوانسیون سالانه راهنمایان گردشگری در تهران، به استان‌های مختلف از جمله یزد سفر می‌کنند.

 ارک خبربه نقل از مهر،نایب رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری یزد در این زمینه  اظهار داشت: مهمانان کنوانسیون جهانی راهنمایایان گردشگری که امسال به میزبانی کشور ایران برگزار می‌شود، از هفته گذشته وارد کشور شده‌اند و قبل از برگزاری همایش سالانه در تهران، از مناطقی از استان البرز بازدید کرده‌اند.

حسین دهقان منشادی بیان کرد: قبل از برگزاری همایش در تهران، سفر به استان‌های قزوین، زنجان و همدان در برنامه این گروه است و پس از آن استان‌های فارس، یزد و اصفهان در برنامه سفر قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: نخستین گروه از این مهمانان شامل ۱۳۰ نفر در روزهای چهارم و پنجم بهمن‌ ماه وارد کشور شده‌اند و بقیه مهمانان نیز به تدریج به کنوانسیون خواهند پیوست.

دهقان منشادی افزود: از آنجا که قرار است شرکت‌کنندگان در این کنوانسیون از مناطق مختلف کشور از جمله قزوین، البرز، زنجان، شیراز، یزد و اصفهان بازدید کنند، برخی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون راهنمایان تور گردشگری از استان البرز و تپه ازبکی و کاروانسرای شاه‌عباسی کرج بازدید کرده‌اند.

دبیر اجرایی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در استان یزد بیان کرد: در استان یزد نیز شرایط برای میزبانی از راهنمایان گردشگری فراهم است و این استان آماده میزبانی از ۳۰۰ راهنمای گردشگری از ۴۵ کشور جهان است.

دهقان منشادی یادآور شد: در جلسات مختلفی با مسئولان استان به ویژه مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی و … تلاش شده مقدمات سفر به این استان به خوبی فراهم شود تا یزد بتواند از هر لحاظ میزبانی شایسته‌ای از راهنمایان گردشگری کشورهای مختلف جهان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا