جشن های دهه فجر با مردم پرشورتروپررنگ تر است

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

مهندس امامي مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان خبر داد :

جشن های دهه فجر با مردم  پرشورتروپررنگ تر است

 

به گزارش روابط عمومي منطقه 10 شهرداري اصفهان :

شهرداری  منطقه 10 به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجرجشن ها و برنامه های متعددی با شعار«این پرچم بالاست»  توسط معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه 10  با مشارکت تشکل های خود جوش مردمی و محوریت حضور هر چه بیش تر شهروندان ، در محلات این منطقه  برگزار خواهد کرد.

عبد الرسول امامی مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان در گفت و گو اختصاصی با نسل فردا گفت: برگزاری جشن های دهه فجرامسال همزمان با میلاد حضرت زینب (س)  از 13 الی17 بهمن ماه  در محلات منطقه 10 برگزار خواهد شد. ضمن اینکه  12 بهمن ماه، زنگ انقلاب  درسه آموزشگاه دخترانه، همزمان با ورود امام خمینی(ره) نواخته خواهد شد.

امامی با اعلام اینکه  جشن های دهه فجر  با مشارکت حوزه ها و پایگاه های منتخب بسیج مستقر در منطقه 10 برگزار خواهد شد عنوان کرد: در این جشن ها برنامه هایی اعم از سخنرانی، مداحی، اجرای آیتم های هنری، پخش کلیپ، تقدیر از خانواده های معظم شهدا، نورافشانی و… برگزار می شود.

وی  با بیان اینکه حضورپرشور مردم در جشن های دهه فجر نشان دهنده وفاداری مردم به انقلاب و آرمان های آن است متذکر شد: امسال جشن ها و برنامه های انقلاب  با شعار این پرچم بالاست در محلات با هدف حضور پر رنگ مردم برگزار می شود

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان، پرچم را نماد وحدت هر کشور دانست و  شعاراین پرچم  بالاست را چنین تعبیر کرد: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی همچنان با وحدت ویکپارچگی و  استقامت مردم در برابر توطئه های دشمن، پرچم انقلاب اسلامی برافراشته بوده و خواهد ماند.

مهندس امامی  همچنین به برنامه هایی که در ایام دهه فجر با مشارکت مردم برگزار خواهد شد اشاره و عنوان کرد:  زنگ انقلاب، مسابقه خانوادگی نون و پنیر و بازی، نمایشگاه و فروشگاه دست های هنرمند،  کودک و انقلاب، برپایی گذرهای پرچم(خیمه های انقلاب)، اجرای مسابقات ورزشی و دیدار از خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از جمله این برنامه ها است.

وی  نواختن زنگ انقلاب درسه آموزشگاه دخترانه دبیرستان داوودی، ابتدایی معقول کار و ربانی را در 12 بهمن ماه ویژ عنوان کرد و گفت:  زنگ انقلاب همزمان با ورود امام (ره) به میهن، در این مدارس طنین انداز می شود و سپس اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط ماش ارتش جمهوری اسلامی، اهتزار پرچم جمهوری اسلامی در میدان اصلی این مدارس و برافراشتن پرچم هایی دستی توسط دانش آموزان و خواندن همزمان سرودهای انقلابی برگزار خواهد شد.

برپایی گذرهای پرچم در مناطق پردد است که با برپایی غرفه های نمایشگاهی و به منظور معرفی دستاوردهای انقلاب صورت می گیرد مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان با بیان این مطلب افزود: گذرهای پرچم یا خیمه های انقلاب در راستای تبیین مبانی انقلاب و شخصیت های موثر در انقلاب و همچنین محلی جهت گفت و شنودهای مردم در زمینه گفتمان انقلاب اسلامی است که این مهم از تاریخ 13 بهمن به مدت یک هفته با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان و بسیج حوزه های مقاومت برپا خواهد شد.

امامی انقلاب را مرهون خون هزاران شهید دانست و گفت: در ایام گرامیداشت دهه فجر و همزمان با میلاد حضرت زینب(س) به همراه جمعی از مدیران و پرسنل شهرداری منطقه 10 از سه خانواده معزز شهید دیدار و تجلیل به عمل می آوریم.

به گفته مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان، مسابقه خانوادگی «نون و پنیر و بازی ابتکار و خلاقیت» در اجرای بازی های خاص است که به صورت خانوادگی ساعت 15 روز14  بهمن ماه در مکان کتابخانه معراج واقع در خیابان معراج کوچه کلانتری 17 برگزار می شود که این مسابقه با مشارکت مرکز تخصصی بازی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری و همکاری  کتابخانه های منطقه 10 برگزار می شود که در پایان این مسابقه به خانواده های برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا می گردد.

نمایشگاه و فروشگاه دست های هنرمند با هدف جذب و شناسایی توانایی های بانوان هنرمند منطقه 10  از 13 بهمن به مدت 10 روز متوالی در فرهنگسرای استاد همائی واقع در خیابان معراج، کوی امامزاده برگزار خواهد شد. امامی برگزاری این برنامه را با مشارکت حوزه بسیج 15 خواهران و کانون های مادران منطقه 10 اعلام کرد و افزود: اجرای مسابقات ورزشی برنامه دیگری است که شهرداری این مسابقات را در دو رده پرسنل شهرداری منطقه 10 و بانوان منطقه 10 برگزار خواهد نمود که مسابقات پرسنل شهرداری در دو رشته فوتسال و پینگ پنگ در ورزشگاه های اطشاران و گل نرگس اجرا خواهد شد. همچنین مسابقات ورزشی بانوان در رشته های طناب کشی، دارت و دو استقامت در سالن ورزشی فرهنگسرای استاد همائی برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان در ادامه به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی  در 15 بهمن ماه، مصادف با میلاد حضرت زینب(س)  اشاره کرد و گفت: مسیر این همایش از امامزاده اسحاق خیابان پروین به سمت پارک شهید ملکوتی است که با اجرای حرکات نرمشی و کششی توسط کارشناس ورزشی  و نیز تقدیر از یک خانواده معزز شهید مدافع حرم و قرعه کشی و اهدای جوایز همراه خواهد بود شایان ذکر است این همایش با مشارکت  سازمان ورزش شهرداری اصفهان و معاونت ترافیک شهرداری منطقه 10 در 15 بهمن از ساعت 30/9 برگزار می شود.

مهندس امامی در پایان به برنامه کودک و انقلاب اشاره و عنوان کرد: برنامه کودک و انقلاب  جهت شناخت کودکان منطقه 10 با اصول و مبانی انقلاب در 20 بهمن ماه  در محل خانه کودک فرهنگسرای استاد همائی برگزار خواهد شد. گفتنی است غرفه های ساخت کتاب انقلاب، نقاشی و کاردستی های مرتبط و برگزاری مسابقه از مهمترین برنامه های این پروژه فرهنگی است. که در پایان برنامه از کودکان برتر تقدیر به عمل می آید و آثارانتخاب شده، در 22 بهمن ماه به مرحله عرضه گذاشته خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا