پویش احترام به آتش نشانان راه اندازی شد

محمد ابویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش در حمایت از فداکاری و ایثار آتش نشانان شهید حادثه ساختمان پلاسکو راه اندازی شده است.
وی گفت: کمیته فرهنگی اعضای خانه شهریاران جوان با راه اندازی این پویش حمایت خود را در پیشگیری از حوادثی که موجب خسارت جانی و مالی به خصوص آتش سوزی در شهر، در زمان هایی همچون چهارشنبه آخر سال و استفاده از مواد محترقه خطرناک در این زمان اعلام کردند.
ابویی با اشاره به پاسداشت حماسه آفرینی آتش نشانان قهرمان از همه جوانان، مدیران، فعالین مجازی، هنرمندان و آحاد ملت شریف ایران به شرکت و همراهی در گسترش و فرهنگسازی این طرح دعوت کرد.
مدیرعامل خانه شهریاران جوان گفت: از سالیان گذشته همواره شاهد رشادت های جوانان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی بوده ایم که با حفظ روحیه جهاد و شهادت، ارزش های انقلاب اسلامی را پاسداری کرده و از جان و مالشان در راه حفظ جان و مال مردم و کشور گذشتند.
وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد پویش احترام به آتش نشانان و تقویت آن، بتوانیم چهارشنبه آخر سال بدون مواد محترقه ای را رقم بزنیم و آتش نشانان را در آرامش و کنار خانواده شان ببینیم.
براساس این گزارش، در معرفی پویش احترام به آتش نشانان و تحریم استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه پایان سال آمده؛ همه چیز از یک اشتباه کوچک شروع می شود، اشتباهی که اگر اتفاق بیافتد جبران آن بسیار سخت و یا حتی غیرممکن خواهد بود.
بیاید از خودمان شروع کنیم!، تصمیم بگیریم بی تفاوت نباشیم!!، تصمیم بگیریم هیچ گاه مخل امدادرسانی نشویم!!!، تصمیم بگیریم در مورد ایمن سازی ساختمان و کمک های اولیه بیشتر بدانیم و تصمیم بگیریم به کار سخت آتش نشانان احترام بگذاریم و برای شروع عهدمان در چهارشنبه آخر سال مواد محترقه را تحریم کنیم تا آتش نشانان عزیزمان به جای آماده باش، در کنار خانواده هایشان با آرامش و سلامت باشند. بیاید با پیوستن به کمپین#به_احترام_آتش_نشانان چهارشنبه آخر سال بدون خطر را در کنار هم رقم بزنیم.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت.
پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
همچنین در این حادثه چهار شهروند(کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا