نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: مبارزه با توطئه اقتصادی دشمنان نیازمند تقویت پایه های فرهنگی و اقتصادی کشور است

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بی هویت کردن نسل جوان و از بین بردن قدرت تولیدی و اقتصادی کشور مهمترین هدف دشمنان هستند که در این راه، همه نقشه های شوم خود را پیاده می کنند.
وی اضافه کرد: فعالان عرصه تولید به عنوان سربازان جهاد اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و در صف مقدم جنگ با دشمنان قرار دارند که باید در این راستا از ابزار جنگ اقتصادی بیشترین بهره را ببرند.
وی از مسئولان خواست بسترهای لازم را برای ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی و تولیدی فراهم کنند به طوری که تولید کنندگان دغدغه ای برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نداشته باشند.
اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: تولیدات کشاورزی استان در سال 92 چهار میلیون تن بود که در سال زراعی گذشته به 6.3 میلیون تن رسید.
وی تولید 13.7 تن گندم و 156 تن چغندرقند در هکتار را رکوردهای امسال کشاورزان آذربایجان غربی بیان کرد و افزود: این میزان تولید در سطح کشور بی نظیر است که دو کشاورز نمونه ملی در آذربایجان غربی موفق به دستیابی به آن شده اند.
وی بیان کرد: امسال نزدیک به 2 میلیون تن چغندرقند در آذربایجان غربی تولید شد که از این میزان 200 هزار تن قبل از اعلام ممنوعیت خروج چغندر قند از استان خارج شده بود.
وی با بیان اینکه بقیه چغندر تولیدی به کارخانه های استان تحویل داده شده است، اضافه کرد: چغندر قند محصولی آب بر است ولی تلاش می کنیم با جایگزینی کشت و نیز ارائه الگوی کشت میزان مصرف آب در تولید این محصول کاهش یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تولید 6.3 میلیون تن محصول کشاورزی برای استان بسیار کم بوده و میتوان با ارتقای بهره وری در منابع میزان تولید را ارتقا داد.
کریم زاده اضافه کرد: هم اکنون فاصله بین حداقل متوسط و رکورد تولید در استان بسیار است که باید این شکاف پر شود.
در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان از 61 کشاورز نمونه استانی و ملی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا آذربایجان غربی با هفت تولید کننده نمونه امسال دومین استان کشور در بخش کشاورزان نمونه کشور است.
این استان با دارا بودن 800 هزار هکتار اراضی قابل کشت زراعی و باغی سال زراعی گذشته 603 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کرده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا