تولید یک میلیون و 372 هزار تن محصولات کشاورزی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، ذبیح الله غریب روز چهارشنبه همزمان با دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی درجمع خبرنگاران ، میزان درآمد سالانه بهره برداران بخش کشاورزی این استان را افزون بر 30 هزارمیلیارد ریال برآورد و اظهارکرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان دولت تدبیر و امید در سال جاری، تحولی درافزایش تولید و درآمد سبد خانوار این قشرایجاد شده است.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری در سال جاری با تولید 21 هزارتن آبزیان، رتبه نخست تولید ماهی سردابی (قزل آلا) کشورکسب کرده است.
غریب از تکمیل بیش از 48 قفس پرورش ماهی سردابی در دریاچه کارون چهار دردوران دولت یازدهم را یادآورشد و گفت: این تعداد قفس ظرفیت تولید بیش از 700 تن ماهی در یک سال را دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این خطه در تولید محصول هلو، سیب زمینی، گردو، شیر و گوشت رتبه های دوم تا پنجم کشور را دارد.
وی توضیح داد: ارزش افزوده بخش کشاورزی در سطح کشور 13 درصد و در چهارمحال و بختیاری 29 درصد ثبت شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید 63 هزارتن محصول چغندرقند سال جاری در استان گفت: کارخانه قند این استان بعد از10 سال، امسال تعهد تحویل بیش از 20 هزارتن شکر به بازار مصرف کشور را ارائه کرده است.
استان چهارمحال و بختیاری با 900 هزار نفر جمعیت و قرارگرفتن در سرچشمه سه رودخانه کارون ، زاینده رود ، دز و داشتن بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک عشایری یکی از مناطق مستعد کشاورزی و قطب دامپروری کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی
6199/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا