مانور شبانه اطفای حریق در شهرک صنعتی نجف آباد 2 با موفقیت انجام شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مانور شبانه اطفای حریق در شهرک صنعتی نجف آباد 2 با موفقیت انجام شد

مانور شبانه اطفای حریق  به منظور کنترل آمادگی و توانمندی ایستگاههای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرکهای صنعتی با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، رئیس اداره محیط زیست و معاون فرمانداری شهرستان نجف آباد، در شهرک صنعتی نجف آباد 2 با موفقیت انجام شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، این مانور بدون اطلاع قبلی در شهرک صنعتی نجف آباد 2 با ایجاد حریقی به وسعت زیاد در زمینی راکد در زون فلزی این شهرک و در محلی که امکان سرایت آتش به واحدهای صنعتی وجود نداشت برگزار و به صورت ناشناس با ایستگاه آتش نشانی شهرک تماس گرفته شد.
ماموران این ایستگاه به سرعت در محل حضور یافته و به مهار آتش پرداختند و پس از اطفاء آتش، به منظور حفظ محیط زیست، پسماندهای ناشی ار حریق را از محل جمع آوری و به محل دفع پسماندهای این شهرک انتقال دادند.
محمد جواد بگی در پایان این مانور، با بیان تسلیت شهادت و قدردانی از رشادت های آتش نشانان فداکار در ساختمان پلاسکو گفت: ایمنی و آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه و به ویژه آتش سوزی  بسیار ضروری است و شهرک های صنعتی به دلیل اهمیت ویژه اقتصادی از یک سو  و پتانسیل بالای خطرات آتش سوزی برخی از آنها که با مواد قابل اشتعال سروکار دارند از سوی دیگر، باید از  نگاه ویژه و آمادگی کاملی در برابر حوادث برخوردار باشند تا خدای نکرده شاهد حوادثی مشابه ساختمان پلاسکو و گسترش آتش سوزی در شهرک های صنعتی نباشیم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اهمیت وجود امکانات مناسب در کنار آمادگی و آموزش نیروهای آتش نشانی در مهار آتش افزود:  تا کنون شهرک های صنعتی استان از 25 دستگاه خودروی آتش نشانی برخوردار بوده و تا پایان سال دو دستگاه خودرو و دو باب ساختمان ایستگاه آتش نشانی  جدید نیز به امکانات این شهرک ها اضافه خواهد شد.
وی با حضور در ایستگاه خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرک صنعتی نجف آباد 2   و بازدید از امکانات آن، از خدمات و آمادگی کامل پرسنل این ایستگاه در مهار آتش و حوادث تقدیر بعمل آورد.
همچنین در ادامه، جلسه (مدیریت بحران) در دفتر فرمانداری شهرستان نجف آباد به منظور تجزیه و تحلیل  مانور شبانه  برگزار شد و  سهراب مظفر نجفی، معاون استاندار، فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد ضمن قدردانی از شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان در ایجاد و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی در شهرک های صنعتی، آمادگی ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهرک در مهار آتش را مایه دلگرمی صنعتگران و شهروندان این شهر دانست و در خصوص همکاری این مراکز در شهرستان در مواقع بحران اعلام آمادگی نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا