40 طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در خراسان جنوبی به بهره‌‌برداری رسید

پایگاه خبری ارک خبر-بیرجند:

همزمان با سومین روز دهه فجر/

40 طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در خراسان جنوبی به بهره‌‌برداری رسید

 همزمان با سومین روز دهه فجر انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه 40 طرح عمرانی ، خدماتی و اقتصادی با صرف 74 میلیارد و 170 میلیون ریال هزینه در خراسان جنوبی به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش ارک خبربه نقل از  ایرنا، بیش از 35 هزار نفر در شهرستان های فردوس، سربیشه، طبس، زیرکوه و قاینات از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.
خانه بهداشت روستایی، زیرسازی و آسفالت معابر شهری و روستایی، پارک کودک، راهسازی، آبیاری تحت فشار، شبکه برق رسانی، راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای، سربیشه، مسکن معلولان، مجتمع خدمات رفاهی و راه روستایی از جمله این طرح هاست.
تعمیر و تجهیز کتابخانه عمومی، اتاقک بحران روستایی، استخر ذخیره آب، داروخانه دامپزشکی و یک واحد مرغداری به ظرفیت 20 هزار قطعه از دیگر طرح های بهره برداری شده است.
در ایام الله دهه فجر 789 پروژه با صرف سه هزار و 710میلیارد ریال هزینه در خراسان جنوبی افتتاح می شود و احداث 36 پروژه نیز با 280 میلیارد ریال شروع می شود.
با بهره برداری از این پروژه ها برای 2هزار و 229 نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود و اشتغال چهار هزار و 500نفر نیز تثبی خواهد شد.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت، حدود 780هزار نفر جمعیت دارد که 58 درصد در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا