5000 هزار شغل جدید در واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-آذربایجان غربی:

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی
5000 هزار شغل جدید در واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: پنج هزار شغل جدید با تسهیلات دو هزار و 500 میلیارد ریالی در واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود.

 ارک خبربه نقل از فارس:محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به احیای واحدهای تولیدی صنفی نیمه فعال در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این رابطه تاکنون دو هزار و 500 واحد صنفی نیمه فعال در استان شناسایی شده که زمان‌بندی اجرای آن از سال 95 تا 99 هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: از سوی دیگر پیش‌بینی کل اشتغال جدید پنج هزار نفر و تسهیلات مورد نیاز برای راه‌اندازی آن، دو هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون 450 واحد صنفی مورد پایش قرار گرفته شده است، اضافه کرد: در این باره میزان اشتغال جدید در سال 95 نیز به تعداد 900 نفر بوده است.

به گفته دهقان، تاکنون 220 واحد صنفی برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده و تعداد واحد بهره‌مند تسهیلات نیز 26 واحد بوده و علاوه بر آن، کل مبلغ تسهیلات پرداختی نیز به چهار هزار و 840 میلیون ریال رسید.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته راهکارهای اجرایی در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی و محروم استان مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: با توجه به اعلام حمایت وزارتخانه در رابطه با ایجاد اشتغال و توسعه روستایی، از این پس معاونت امور صنایع و اتاق اصناف ارومیه باید اطلاع‌رسانی لازم به کلیه واحدهای تولیدی، کارگاه‌ها و اتحادیه‌های تحت پوشش و سایر مراکز مشتاق به انجام سرمایه‌گذاری انجام دهد.

دهقان یادآور شد: در ماه گذشته ضمن بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه احداث مجتمع صنفی خدمات خودرویی ارومیه با مشارکت بخش خصوصی،نحوه عقد قرارداد خرید زمین و سرمایه‌گذاری احداث مجتمع صنفی خدمات فنی خودرو نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرشبافی در استان تصریح کرد: در استان آذربایجان‌غربی برابر آمار موجود و بررسی های انجام یافته سالانه 289 هزار متر مربع انواع فرش‌های دستباف در سبک های قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم توسط 72 هزار بافنده در ابعاد و نقوش و رنگ آمیزی های متنوع تولید می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی  خاطرنشان کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود در سطح استان تعداد 72 هزار و 321 نفر بافنده دائمی در سطح استان به بافت فرش اشتغال دارند که مجموع تولید سالیانه آنها حدود 289 هزار متر مربع برآورد شده و با احتساب قیمت متوسط هر فرش 20 میلیون ریال، ارزش تولیدات این حوزه در سال گذشته به پنج هزار و 800 میلیارد ریال رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا